Peníze vyhozené za marketing?

Dnes mě zaujala hláška:

„Polovina peněz vložených do marketingu jsou vyhozené peníze. Bohužel nevíme která.“

Znáte přece respondenty…

Průzkum: Preferujete české výrobky?
Odpověď: Ano (v košíku polské jogurty, rakouské síry, italské ovoce… :-)

Tesco zavedlo Clubcard a proto o nás dnes ví všechno, systém vše přesně změří, vyhodnotí a optimalizuje, a firma ušetří miliony na zkreslených dotazníkových průzkumech*
*) tyto informace slouží jako příklad, nemám je potvrzené, ani vyvrácené

Optimalizace díky internetu

Ale může si tohle dovolit živnostník?

Odpověď zní: ANO. Internet všechno mění. Změřit lze takřka vše.

  • NIKDY nebylo jednodušší změřit účinnost všeho, co děláte na internetu.
  • NIKDY nebylo jednodušší otestovat různé A/B varianty nabídek.
  • NIKDY nebylo jednodušší podívat se do statistik, jako Google Analytics.

Google a Facebook o vás vědí víc, než tušíte. Říkáte si, že Google je jen vyhledávač, který sem tam vyhodí nějakou tu reklamu v pravém sloupečku? Jenže Google si pamatuje, co hledáte a vše si spojuje jako puzzle. Takže zná cca váš věk, zda jste muž/žena, jaké máte zájmy a podobně. Facebook díky poctivě vyplněnému profilu, aktivitám a komentářům ví taky víc než dost.

Jaká výhoda z toho plyne pro vás? Zacílit inzerci na správné publikum zvládnete i s šátkem na očích.

Je to dobře nebo špatně?

Napadá mě, pro firmy dobře, pro zákazníky špatně. Ani mě jako uživateli internetu není tato nahota příjemná. Nechat si vidět do karet přeci člověku z principu vadí. Na druhou stranu už mě to zas tak moc neděsí. Mám rád ekologická a ekonomická řešení a právě optimalizace podnikání díky statistikám z internetu vede nejen k vyšší účinnosti a vyšším ziskům, ale především ke snížení plýtvání zdroji, až jde o čas, peníze, nás lidi nebo přebytek potravin a materiálu.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?