AHA KLÍČ #2 - SBOHEM LÁSKO

Zde odpočívá naše milovaná webová stránka.
Webovkám, jak jsme je znali, odzvonilo.

Složité věci končí. Web nestačí. Inzerce nestačí. Newsletter je ve spamu. Plošná letáková kampaň hoří v krbu. Reklama = šance jít se vyčůrat během filmu. Máte to snad doma jinak? Pokud vůbec ještě máte televizi? Sledujte, co se děje a jak nezaspat, jako většina...

Nepotřebujete granáty, ale díru do trezoru.
Nepotřebujete web, ale Automat a Magnet na zákazníky.
Nepotřebujete honit, ale přitahovat zakázky.

Jedeme tmou 130 km/h po dálnici z Brna. Jeden Billboard střídá druhý. Co se Vám při tom hodí hlavou? Netref díru v asfaltu. Povídáme si. Kam vlastně jedeme? A do toho míhající se desítky Billboardů. Občas zaujmou. Další reklamní žvásty po cestě... ALE!, za 12 km je pumpa, a tam si dáme kafe… :)

Co je účelem dálnice? ...
Co je účelem čerpací stanice? ...
Co je účelem kuchyně? ...
Co je účelem internetu? ...
Co je důvodem návštěvy webu? ...

Reklama Vás zve na kafe, ale to nestačí. Jde o to, co se stane na kafi a hlavně potom a pokud možno automatizovaně.

Jak to kolem sviští, došlo mi, že koupit reklamu na Googlu či Facebooku – a přivést pozornost na web, je jako pronajmout si Billboard na dálnici, kde jezdí auta 310 km/h. Podívají se Billboard (krásný) – a sbohem. Bill-board znamená anglicky účet-na-prkně. A přesně tak to skončí, pokud děláte JEN reklamu. Pumpujete do reklamy… a nádrž vysychá. Poslat plošně jakékoliv lidi na web, nestačí. Musí stát něco víc a 95 % českých firem tento fakt ignoruje.

Problémy jsou jen příležitosti. A tohle JE příležitost, která JE dnes na stole… investoval jsem desítky tisíc za vzdělávání a tisíce hodin času za posledních 14 let vývoje, abych se v online technologiích cítil jako ryba ve vodě… a netuším co bude ráno, jestli vůbec vstanu, ale samo se to nestane. IT svět se mění z hodiny na hodinu. AVŠAK! Principy zůstávají…

Návštěvníci na web přijdou a odejdou. Sbohem krásko! A jestli to tak dneska u Vás není, tak dříve či později bude. Zlaté stránky, faxy a videokazety… už to mají dávno za sebou, a web sám o sobě vlastně taky. Už to nejsou prachy bez práce, jako dřív. Je čas jít dál, zapojit širší strategie s stát se volbou #1 pro správný okruh zákazníků... a mě takový zákazník stačil první jeden...

Webů jsou v Čechách miliardy, ale Automatický systém a Magnet na zákazníky má stále jen pár % firem a pár promile živnostníků, kteří to mají v krvi. Stále víc podnikatelů to bude trápit, podobně jako příchod EET. Časem i lovcům mamutů docvaknou tyto přes 20 let známé informace (dříve však za velké peníze). Někomu včas, jiní narazí… Vždy tu budou nové trhy a nové šance. V každé době jsou bohatí a chudí… Bohatství je to, co Vám zbyde, když přijdete o vše. Někdo má instinkt zabijáka a ostré lokty, a já nemám ani jedno. Každý máme svou barvu duhy, svůj díl puzzlí, svoje místo na trhu, svou cestu životem. Mít magnet na zákazníky, je opakem používat buldozer na zákazníky. Mít roboty na COKOLIV, je opakem manuální roboty (a jak víte, příliš mnoho roboty na PC málem zabilo osla i Shreka)...


Stále ještě mě pobíráš? Je tu třetí AHA: