5 užitečných tipů pro budování pevných obchodních vztahů

Pokud chcete dosáhnout úspěchu, je nezbytné budovat kvalitní vztahy s ostatními lidmi. Udržování dobrých vztahů v podnikání má význačný význam, neboť vás tito lidé mohou doporučit nebo v budoucnu poskytnout potřebnou podporu. Nicméně, především je to prostě otázkou etiky, být příjemný a aktivně rozvíjet vztahy s lidmi ve vašem okolí.

Zde je pět způsobů, jak toho dosáhnout:

Zajímejte se o ně:

Pokud chcete někoho přimět k rozhovoru a navázat s ním vztah, jedním z nejlepších způsobů, jak toho dosáhnout, je zeptat se ho na jeho osobu, tím máme na mysli co mají rádi, rodinu a podobné věci. Tuto taktiku však nepoužívejte, pokud se o ně skutečně nezajímáte. Lidé rozpoznají neupřímnost. Ujistěte se, že vás zajímá, co říkají, a vaše řeč těla to bude odrážet.

Chovejte se k nim s respektem:

To, že někdo nevydělává tolik peněz jako vy nebo nedosáhl stejného úspěchu jako vy, neznamená, že je méněcenný. Ve skutečnosti vás možná jednou překonají a vy určitě chcete, aby na vás vzpomínali v pozitivním světle.

Požádejte je o radu, nebo o pomoc:

Lidé většinou rádi pomáhají druhým. I když je možná netěší, když je někdo požádá o pomoc při stěhování nábytku, požádat někoho o radu nebo o to, aby se podíval na něco, co jste udělali, a řekl vám svůj názor, může být skvělým prostředkem k navázání vztahu.

Buďte přátelští:

Vždy se snažte být k lidem kolem sebe přátelští. I když máte sami špatný den, snažte se usmívat a pamatujte, že to není jejich vina. Byli byste překvapeni, jak často lidé vyprávějí ostatním o „tom člověku, který je vždy pozitivní a vždy se usmívá“. Chtějte být takovým člověkem.

Setkejte se s nimi i mimo práci:

Pokud chcete vztah posunout na další úroveň a změnit ho z obchodně-přátelského na skutečné přátelství, zkuste dotyčnou osobu pozvat na nějakou aktivitu mimo práci, ať už jde o drink v baru nebo večírek, na který jste byli pozváni. Semináře a jiné vzdělávací akce jsou také skvělým místem, kam vzít přítele, se kterým pracujete, zejména pokud máte oba stejné cíle.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?