3 škodlivé finanční návyky, které vám brání v úspěchu

Pokud jde o finance, různí lidé mají různé návyky, které mohou mít vliv na jejich finanční úspěch. Někteří lidé mají dobře zavedené návyky, jako je správa úvěru a pravidelné spoření na havarijní fond, či investice do budoucnosti. Na druhou stranu většina lidí má v oblasti financí potíže a často činí tři základní chyby, které brání dosažení finančního úspěchu.

Utrácení peněz za pohodlí:

Jedním z problematických návyků, které mnoho lidí má, je utrácení peněz za pohodlí. Obchody často využívají této tendence. Například, když potřebujete motorový olej, můžete si ho koupit na eshopu za normální cenu, ale pokud si ho koupíte na poslední chvíli na benzínce, zaplatíte za něj mnohem více. Je důležité uvědomit, kolik je to třeba za rok za dva peněz navíc a vyhýbat se přeplatkům za pohodlí. Místo toho můžete své peníze investovat do rozvoje vašeho podnikání, do technologií apod.

Flákání vedení správných záznamů:

Dalším finančním zlozvykem, který může bránit dosažení úspěchu, je nedostatečné vedení záznamů. Udržování přehledu o svých příjmech a výdajích je klíčové, protože vám poskytuje jasný obraz vaší finanční situace a umožňuje vám plánovat úspory. Spoření peněz má zásadní dopad a vliv na vaši finanční budoucnost, protože vám poskytuje základní kapitál pro investice a může vás ochránit před zátěží kreditních karet a drahých půjček. Pravidelný záznam vašich financí můžete zaznamenávat v zápisníku nebo využít mobilní aplikace pro sledování rozpočtu, které vám pomohou zaznamenávat vaše úspory a výdaje.

Neschopnost sestavit nebo dodržet rozpočet:

Další chybou, kterou mnozí lidé dělají, je neřešit rozpočet nebo nedodržovat ten, který si vytvořili. Tím se snižuje pravděpodobnost spoření peněz a ztrácí se příležitost naučit se důležité dovednosti, kterou je finanční plánování, což je klíčový faktor pro úspěšné podnikání. Mnoho úspěšných podnikatelů zdůrazňuje, že vytváření a pečlivé dodržování rozpočtu jsou zásadní pro úspěch v podnikání. Já jsem si pro jednoduchost založil více různých bankovních účtů pro různé účely a posílám na ně trvalými příkazy pravidelné množství peněz, které funguje jako rozpočet pro danou oblast. Hned pak vidím, jak se daří jej dodržovat, jestli mi tam průběžně zbývá nebo chybí. Je to taková hrníčková metoda, ale v důsledku funguje stále dobře i v moderním světě virtuálních peněz, na které si dneska často ani nesáhneme.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?