Uvažujete o Google Analytics? Říká se, že co jde změřit, to jde zlepšit! Když jsem s webem začínal, celkem dost frčela počítadla návštěvnosti. Kolik návštěvníků přišlo na web od jeho spuštění, byl jediný údaj, který cosi vypovídal o úspěšnosti dané stránky.
Z pohledu dnešní přebujelé webové analytiky, které sbírá údaje o každém prdu (kliku) myši, se to jeví směšně. Jednoduchá počítadla byla nahrazena komplexními statistikami, kde najdete hodinovou, denní, týdenní a celkovou návštěvnost. Pro zajímavost dokonce uvidíte, kolik lidí je právě teď na vašich stránkách a jestli drží v ruce mobil, nebo sedí u počítače.
Abyste mohli začít sledovat dění na svém webu, je nutné se registrovat u některé ze služeb poskytujících statistiky, provést určitá nastavení a vložit do svých webových stránek úryvek sledovacího kódu.
Stále ještě relativně jednoduchým příkladem jsou služby Toplist.cz nebo Navrhcholu.cz, které nabízejí podrobné statistiky webu, včetně zasílání týdenních přehledů do emailu.
Ještě podrobnější jsou statistiky Google Analytics. Umí toho zanalyzovat poměrně dost a jsou zdarma. Existuje i placená verze, pro obrovsky navštěvované weby. O návštěvnících stránek vám Google Analytics prozradí velmi podrobné údaje, jako například:
Dále také:
Pak ještě:
Zásadní je však sledování cílů a konverzí:
Google Analytics najdeš na www.google.com/analytics