Správě zvolená klíčová slova jsou právě tím klíčem, který odemyká vaše webové stránky návštěvníkům z vyhledávačů. Klíčová slova jsou dotazy, sousloví či fráze, které zákazníci vyťukávají do vyhledávačů jako Google nebo Seznam. Například, když chtějí něco nakupovat nebo vyřešit (základních důvodů je víc), ale tyhle dva by se mohli hodit, co říkáte?
Především jde o to, pochopit jazyk a vyjadřování vašich zákazníků. V tom vám pomůže rychlý průzkum, který si ukážeme níže. Také použijeme selský rozum, protože základní klíčová slova fráze, můžete jednoduše odhadnout a dále je rozvíjet – prozradím pár tipů, jak na to. Jdeme na věc?
Postavte si teď na stůl rámeček s fotkou vašeho ideálního zákazníka (už je to tu zas!), nebo si ho alespoň živě představte. Vzpomeňte si, zapřemýšlejte jaké řeší problémy, co ho trápí, bolí, pálí a co potřebuje?
Co zadává NYNÍ do vyhledávače, aby našel konkrétně vás? A co BY zadával do vyhledávače, kdyby vás konkrétně JEŠTĚ neznal? Myslím situaci, kdy pátrá po někom, jako jste vy?
Takže začínáme – vezměte si papír a tužku, nebo počítač a budete si rovnou psát nápady a poznámky – slova a sousloví.
Pojďme objevit vaše nejdůležitější klíčová slova. Připravte si svůj seznam klíčových slov z minulého cvičení. Otevřete si Seznam.cz a zadejte některé ze svých klíčových slov. Zobrazí se vám výsledky hledání. Na stránce s těmito výsledky, úplně dole, objevíte odkaz Statistika dotazu … máte?
Zde orientačně zjistíte, jak moc nebo málo lidí zadané klíčové slovo hledá. Navíc objevíte i další související fráze. Postupně otestujte další klíčová slova a porovnejte je navzájem. Dělejte si poznámky ať máte stále přehled. Hledají vaše klíčová slova desítky, stovky nebo tisíce lidí? Můžete jednoduše vytipovat, která klíčová slova pro vás budou zásadní a která méně významná.
Až budete testovat „Statistiky dotazu“ na Seznam.cz, vyzkoušejte synonyma (slovník synonym najdete na Googlu) případně další tvary vašich původních slov. S pomocí synonym můžete bleskově objevit ještě významnější klíčová slova a znásobit účinek vyhledávanosti, nevěříte?
Můžete třeba zjistit, že slovo reklama hledá průměrně 3.000 lidí denně, ale slovo inzerce hledá 12.000 lidí denně. Slovo reklamy už hledá průměrně jen 1.000 lidí denně a slovo inzertní pouhých 480! Které klíčové slovo vítězí? Jasně že inzerce, kterou hledá několikanásobně víc lidí!
Uvědomte si proto, že na synonymu a znění klíčového slova záleží. Používejte v nadpisech a textech na svých stránkách vítězné tvary klíčových slov!