Klíčová slova! Jak je rychle najít a přivést tak více zákazníků

Správě zvolená klíčová slova jsou právě tím klíčem, který odemyká vaše webové stránky návštěvníkům z vyhledávačů. Klíčová slova jsou dotazy, sousloví či fráze, které zákazníci vyťukávají do vyhledávačů jako Google nebo Seznam. Například, když chtějí něco nakupovat nebo vyřešit (základních důvodů je víc), ale tyhle dva by se mohli hodit, co říkáte?

Především jde o to, pochopit jazyk a vyjadřování vašich zákazníků. V tom vám pomůže rychlý průzkum, který si ukážeme níže. Také použijeme selský rozum, protože základní klíčová slova fráze, můžete jednoduše odhadnout a dále je rozvíjet – prozradím pár tipů, jak na to. Jdeme na věc?

Klíčová slova

Kdy otevřete brány novým zákazníkům?

 

Základní úkol: najít svá hlavní klíčová slova

Postavte si teď na stůl rámeček s fotkou vašeho ideálního zákazníka (už je to tu zas!), nebo si ho alespoň živě představte. Vzpomeňte si, zapřemýšlejte jaké řeší problémy, co ho trápí, bolí, pálí a co potřebuje?

Co zadává NYNÍ do vyhledávače, aby našel konkrétně vás? A co BY zadával do vyhledávače, kdyby vás konkrétně JEŠTĚ neznal? Myslím situaci, kdy pátrá po někom, jako jste vy?

Takže začínáme – vezměte si papír a tužku, nebo počítač a budete si rovnou psát nápady a poznámky – slova a sousloví.

Jaká klíčová slova, fráze vám přichází na mysl v souvislosti:

  • v souvislosti s vaším NÁZVEM, značkou, produkty, službami
  • v souvislosti s vaším OBOREM PODNIKÁNÍ, obecně i konkrétně
  • v souvislosti s PROBLÉMY vašich zákazníků
  • v souvislosti s ŘEŠENÍM problémů vašich zákazníků
  • v souvislosti s VÝSLEDKY, kterých vaši zákazníci chtějí dosáhnout
  • v souvislosti s PŘÁNÍMI A POTŘEBAMI vašich zákazníků
  • v souvislosti s VÝHODAMI, které vaše služby a produkty přináší

Jak okamžitě vykouzlit nejhledanější slova ve svém oboru

Pojďme objevit vaše nejdůležitější klíčová slova. Připravte si svůj seznam klíčových slov z minulého cvičení. Otevřete si Seznam.cz a zadejte některé ze svých klíčových slov. Zobrazí se vám výsledky hledání. Na stránce s těmito výsledky, úplně dole, objevíte odkaz Statistika dotazu … máte?

Zde orientačně zjistíte, jak moc nebo málo lidí zadané klíčové slovo hledá. Navíc objevíte i další související fráze. Postupně otestujte další klíčová slova a porovnejte je navzájem. Dělejte si poznámky ať máte stále přehled. Hledají vaše klíčová slova desítky, stovky nebo tisíce lidí? Můžete jednoduše vytipovat, která klíčová slova pro vás budou zásadní a která méně významná.

Jak bleskově objevit ještě účinnější klíčová slova

Až budete testovat „Statistiky dotazu“ na Seznam.cz, vyzkoušejte synonyma (slovník synonym najdete na Googlu) případně další tvary vašich původních slov. S pomocí synonym můžete bleskově objevit ještě významnější klíčová slova a znásobit účinek vyhledávanosti, nevěříte?

Můžete třeba zjistit, že slovo reklama hledá průměrně 3.000 lidí denně, ale slovo inzerce hledá 12.000 lidí denně. Slovo reklamy už hledá průměrně jen 1.000 lidí denně a slovo inzertní pouhých 480! Které klíčové slovo vítězí? Jasně že inzerce, kterou hledá několikanásobně víc lidí!

Uvědomte si proto, že na synonymu a znění klíčového slova záleží. Používejte v nadpisech a textech na svých stránkách vítězné tvary klíčových slov!

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?