fbpx

3 osvědčené metody pro dosažení vašich cílů.

Hledáte nový přístup k nastavení cílů, který vám pomůže dosáhnout úspěchu? Dosažení cílů může být náročné, a pokud nemáte správnou strategii, může to být ještě složitější. Nicméně existuje několik úžasných a kreativních metod, které vám mohou pomoci definovat své cíle a zvýšit šance na jejich dosažení. V tomto článku se zaměříme na tři nejúčinnější metody stanovení cílů.

Metoda dlouhých a krátkých cílů

První metodou stanovení cílů, kterou budeme probírat, je metoda, kterou pravděpodobně znáte nejlépe. Jedná se o stanovení dlouhodobých cílů, které následně rozdělíte na menší části. Tato metoda spočívá v tom, že si stanovíte dlouhodobé cíle, kterých chcete dosáhnout v určitém časovém rámci. Například můžete sestavit seznam 10 cílů, kterých byste chtěli dosáhnout během příštích pěti let. Poté identifikujete krátkodobé cíle, které musíte splnit, abyste dosáhli svých dlouhodobých cílů. Krátkodobé cíle mohou být úkoly, které lze dokončit během týdne, měsíce nebo dokonce i roku. Na krátkodobé cíle není kladen časový tlak, jediným kritériem je, že vás posouvají směrem k dosažení dlouhodobých cílů.

Metoda kontrolního seznamu

Pokud se vám výše uvedená metoda nelíbí, můžete zvážit metodu kontrolního seznamu. Tato metoda se podobá metodě dlouhodobých a krátkodobých cílů, ale zjednodušuje proces tím, že se soustředí na každodenní úrovně. Pro tuto metodu začnete tím, že si stanovíte své dlouhodobé cíle. Poté vytvoříte seznam úkolů, které můžete každý den provádět, abyste dosáhli svých dlouhodobých cílů. Tento seznam se stává vaším denním kontrolním seznamem. Můžete si ho uložit do svého telefonu, tabletu nebo ho použít jako pozadí na svém stolním počítači. Vaším cílem je každý den dokončit všechny úkoly na seznamu. I když to na začátku může být náročné, stane se postupem času rutinou a dokončení kontrolního seznamu před spaním se pro vás stane samozřejmostí.

Metoda deníku

Na závěr tu máme metodu deníku, ta vás vybízí zaznamenávat si své cíle do deníku nebo zápisníku a pravidelně si psát o tom, jakými způsoby se snažíte dosáhnout svých cílů. Je to méně strukturovaný přístup než kontrolní seznam nebo metoda dlouhodobých a krátkodobých cílů, a proto může být vhodný pro kreativní lidi.

Já si například zakresluji své cíle jako obrázky formou myšlenkové mapy, ty se mi pak nejlépe vizualizují v paměti.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?