Jak automatizovat prodej díky FAPI a přežít i 12 tisíc objednávek

Ráno jsme se probudili a vítalo nás 115 čerstvých objednávek. Kampaň s magneticky přitažlivou knihou za předprodejní cenu a poštovné zdarma se začala slibně rozbíhat. Kolega spustil svou strategii na Facebooku a jednostránkový web a jeho systém prodeje rozkvetl v první hmatatelné výsledky.

Představte si, že vám na stole přistane 12 tisíc objednávek za rok. Nebo 100 objednávek jen za první den kampaně. Je příjemné, když se v prodeji daří a peníze lítají jak z tiskárny… ovšem druhou miskou vah jsou kvanta rutiny, která už zas tak zábavná není…

Fapi online prodej

Jak se právě tohle dá efektivně řešit, aniž byste musel mít složitý eshop?

Záměrně uvádím reálná čísla z praxe, žádné teorie velkého třesku. Říká se: stokrát nic, umořilo osla. Natož 100, 500 nebo 1000 objednávek měsíčně pro tým pár lidech. Už 100 objednávek měsíčně vyžaduje slušnou dávku pozornosti a úkonů, pokud bychom vše museli hlídat ručně nebo polo-ručně

Jak probíhá online prodej

  1. Získání údajů z objednávky od zákazníka
  2. Kontrola a vložení údajů do systému
  3. Vystavení zálohové faktury
  4. Odeslání faktury emailem
  5. Případně zaslání upomínky
  6. Přijetí platby na účet
  7. Spárování platby podle variabilního symbolu
  8. Vystavení daňového dokladu
  9. Odeslání dokladu emailem
  10. Vložení kontaktu na zákazníka do databáze zákazníků nebo spuštění dalších procesů
  11. Exporty dat pro účetní

Jak tento prodej delegovat systému?

Právě pro zautomatizování úkonů výše se nám s klienty osvědčila aplikace FAPI. Funguje nezávisle a je jednoduchým způsobem navázána na vlastní web. Konkrétně na stránky, kde probíhají objednávky skrze objednávkové formuláře. Počet FAPI formulářů není omezen a mohou být umístěny i na různých webech současně.

Je to právě FAPI, co nám umožňuje páku v projektech, kde probíhá obrovské množství objednávek ročně. Sbírá objednávky, hlídá platby, vystavuje faktury, pomáhá řídit platební bránu a komunikuje se zákazníky… prostě pomáhá. Hodí se i projektech, kde je méně faktur, třeba 100, 200 ročně. Je to zkrátka pohodlné, nemuset vyklikávat, hlídat a párovat platby a faktury.

Na rovinu uvádím, že tento článek je zaujatý. Nenabízím žádné srovnání typu 5 TOP prodejních systémů. Nemám totiž 5 let zkušeností a kumulativně milionové obraty v jinými prodejních aplikacích, než ve FAPI. Jsem tedy expertem ve FAPI, a zaujatý. Můžeme pokračovat s tímto vědomím?

Co mám úplně nejraději je přehled o stavu objednávek na hlavní nástěnce a grafy příjmů. Díky tomu máme všichni okamžitý přehled, co se v daném projektu děje v daném dni, týdnu, měsíci, roce či letech.

Co se nám tu odehrává dál…

Kromě toho umí FAPI odehrát další procesy po přijetí nebo zaplacení objednávky.

Tyto tzv. „akce“ nejčastěji využívám pro přidání kontaktu zákazníka do zvoleného seznamu ve SmartEmailingu pro další emailovou komunikaci. Takto lze přesouvat kontakty mezi SmartEmailingovými seznamy. To se hodí ve chvíli, kdy zákazník nakoupí a chceme u něho ukončit předprodejní seriál emailůzahájit poprodejní seriál.

„Akce“ také využíváme pro spouštění vlastních skriptů, jako založení členského účtu v členské sekci MioWebu. Díky vlastním skriptům lze doprogramovat téměř cokoliv.

Komu se FAPI vyplatí?

FAPI není zdarma. Je to dobře nebo ne? Osobně mám na placených službách rád, že poskytují určitou záruku, že vše poběží jak má. Jde přece o spokojené zákazníky a samozřejmě o peníze. Když běží kampaň, tak se nemůže nic sesypat. Naopak, všechno musí šlapat jak švýcarské hodinky.

Je potřeba buď dostat projekt do zisku, nebo přijmout komfort, který FAPI do podnikání přináší jako přidanou hodnotu, za kterou mu celá ta sranda kolem hlídání peněz stojí. Vyplatí se tedy ziskovým online projektům, ale i milovníkům komfortu a celkového pořádku v penězích a fakturách. Stránky FAPI a více info najdete zde.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?