Chcete ze svého webu udělat magnet na zákazníky? Chcete do svého podnikání přivést nové klienty a budovat vlastní databázi kvalitních kontaktů?
Magnet na zákazníky je něco, co má vysokou hodnotu v očích vašeho potenciálního zákazníka na to, že vám rád poskytne kontakt a souhlasí s další komunikací.
Správný magnet musí být relevantní a zaměřen na vaši cílovou skupinu. Bez toho je k ničemu. Ale představte si magnet, jakoby v davu lidí právě ten váš ideální klient vyskočil, zvedl ruku a zavolal: „To jsem já!“ A je to ten, kdo nakonec koupí.
Je zásadní, s kým téma rezonuje a koho přitahuje, ale i koho odpuzuje. Proto je klíčové, aby byl magnet a jeho nadpis vysoce specifický, konkrétní. Nechceme pálit brokovnicí na rozlítané kačeny, chceme laserový zaměřovač na jelena dvanácteráka… a dát si s ním šálek horké čokolády! Třeba :)
Raději využijte více různých magnetů a otestujte odděleně jejich výkon, než obecné téma.
Magnet musí řešit skutečný problém a poskytnout okamžitou byť alespoň dílčí pomoc či výhru. Proto je důležité, aby byl snadno prakticky dosažitelný, ale také rychle mentálně stravitelný a použitelný.
Například u „jak na to“ magnetů chceme vyvolat „aha moment“ co nejrychleji. Rady musí fungovat včas. Pozdější šance totiž nemusí přijít. Tím jak udržujete oheň, postupně nabýváte důvěru v osobnost, odbornost či kvalitu. Odhalujete svou unikátnost a odlišujete sebe, firmu, služby, produkty… a přitažlivost roste.
Není psáno, že magnet má být nutně zdarma. Může i nemusí! U hodnotnějších placených magnetů (byť za pár desítek či set korun, které zaplatí reklamu na přivedení zákazníka) roste šance, že jim bude věnována dostatečná pozornost. Věcí získaných zadarmo si často příliš navážíme. Pozornost je možná nejhodnotnější komodita současnosti.
Principem na pozadí je, že pokud je něco snadné udělat, je klíčem zvyšovat hodnotu magnetu (a důvod k akci). Přihlásit se k odběru novinek je primitivní, jenomže MOTIVACE pro pouhý „newsletter“ bývá u bodu mrazu.
Nepomůže argumentace, jak moc snadné je přihlásit se. To není důvod. Takže nadupejte hodnotou, argumentujte přínosem. Tím můžete zvýšit konverze, tedy poměr lidí, kteří Vám dají kontakt u snadno dostupných magnetů.
Naopak u složitých magnetů, které už mají sami o sobě vysokou hodnotu, např. vyplnění propracovaného formuláře, který pomůže vyřešit něco významného, nebo získání vstupenky na zajímavou akci, či instalace šikovného softwaru… zde se lidé častěji zaseknou na složitosti.
Nepomůže tedy ještě více motivovat, pokud zákazník vidí hradní příkop s krokodýly, kterým stékají sliny po tesácích. Klíčem bude zjednodušovat proces a ukázat, jak snadné je přejít přes most, který dosud jen neviděli. Zjednodušte a můžete navyšovat konverze i zde.
Níže jsou slíbené tipy, které jsem v průběhu času posbíral, nebo mě zaujaly jakožto jelena (a dovedli k nákupu) či jsme je využili s klienty v online kampaních. Neztrácejte však měsíce výrobou prvního magnetu, jako jsem to kdysi udělal já. Je to ztráta času! Inspirujte se, vyberte si cestu, která je vám blízká a běžte do akce. Získejte první výsledky v co nejkratším čase.
Slíbené tipy…
A to hlavní na závěr…
Nejdůležitější na magnetu je TO, co se bude dít PO jeho stažení a získání kontaktu. Je to tenká červená nit. Magnetem to celé jen začíná, ale teprve prodejem to kon… no nekončí, samozřejmě! :)