33+3 tipů pro váš vlastní magnet na zákazníky

Chcete ze svého webu udělat magnet na zákazníky? Chcete do svého podnikání přivést nové klienty a budovat vlastní databázi kvalitních kontaktů?

Magnet na zákazníky je něco, co má vysokou hodnotu v očích vašeho potenciálního zákazníka na to, že vám rád poskytne kontaktsouhlasí s další komunikací.

  • Cílem magnetu je identifikace vašich potenciálních zákazníků a získání jejich kontaktu pro vaši další komunikaci.
  • Strategií je budovat vlastní databázi kvalitních kontaktů díky magnetům.
  • Taktikou je pomáhat lidem se správně rozhodnout a dovést je rychleji k jejich výsledkům a cílům

Pravidla úspěchu magnetu

Správný magnet musí být relevantní a zaměřen na vaši cílovou skupinu. Bez toho je k ničemu. Ale představte si magnet, jakoby v davu lidí právě ten váš ideální klient vyskočil, zvedl ruku a zavolal: „To jsem já!“ A je to ten, kdo nakonec koupí.

Je zásadní, s kým téma rezonuje a koho přitahuje, ale i koho odpuzuje. Proto je klíčové, aby byl magnet a jeho nadpis vysoce specifický, konkrétní. Nechceme pálit brokovnicí na rozlítané kačeny, chceme laserový zaměřovač na jelena dvanácteráka… a dát si s ním šálek horké čokolády! Třeba :)

Raději využijte více různých magnetů a otestujte odděleně jejich výkon, než obecné téma.

Nestačí tedy napsat „nějaký ebook“, to nikdy nikam nevedlo

Magnet musí řešit skutečný problém a poskytnout okamžitou byť alespoň dílčí pomoc či výhru. Proto je důležité, aby byl snadno prakticky dosažitelný, ale také rychle mentálně stravitelný a použitelný.

Například u „jak na to“ magnetů chceme vyvolat „aha moment“ co nejrychleji. Rady musí fungovat včas. Pozdější šance totiž nemusí přijít. Tím jak udržujete oheň, postupně nabýváte důvěru v osobnost, odbornost či kvalitu. Odhalujete svou unikátnost a odlišujete sebe, firmu, služby, produkty… a přitažlivost roste.

Zdarma nebo za peníze?

Není psáno, že magnet má být nutně zdarma. Může i nemusí! U hodnotnějších placených magnetů (byť za pár desítek či set korun, které zaplatí reklamu na přivedení zákazníka) roste šance, že jim bude věnována dostatečná pozornost. Věcí získaných zadarmo si často příliš navážíme. Pozornost je možná nejhodnotnější komodita současnosti.

Princip na pozadí pro zvýšení konverzí

Principem na pozadí je, že pokud je něco snadné udělat, je klíčem zvyšovat hodnotu magnetu (a důvod k akci). Přihlásit se k odběru novinek je primitivní, jenomže MOTIVACE pro pouhý „newsletter“ bývá u bodu mrazu.

Nepomůže argumentace, jak moc snadné je přihlásit se. To není důvod. Takže nadupejte hodnotou, argumentujte přínosem. Tím můžete zvýšit konverze, tedy poměr lidí, kteří Vám dají kontakt u snadno dostupných magnetů.

Naopak u složitých magnetů, které už mají sami o sobě vysokou hodnotu, např. vyplnění propracovaného formuláře, který pomůže vyřešit něco významného, nebo získání vstupenky na zajímavou akci, či instalace šikovného softwaru… zde se lidé častěji zaseknou na složitosti.

Nepomůže tedy ještě více motivovat, pokud zákazník vidí hradní příkop s krokodýly, kterým stékají sliny po tesácích. Klíčem bude zjednodušovat proces a ukázat, jak snadné je přejít přes most, který dosud jen neviděli. Zjednodušte a můžete navyšovat konverze i zde.

Který magnet jste schopni vyrobit do týdne jako první?

Níže jsou slíbené tipy, které jsem v průběhu času posbíral, nebo mě zaujaly jakožto jelena (a dovedli k nákupu) či jsme je využili s klienty v online kampaních. Neztrácejte však měsíce výrobou prvního magnetu, jako jsem to kdysi udělal já. Je to ztráta času! Inspirujte se, vyberte si cestu, která je vám blízká a běžte do akce. Získejte první výsledky v co nejkratším čase.

Slíbené tipy…

Magnety pro experty, vzdělávání, instruktory, lídry a trenéry

  1. E-book, PDF, report
  2. Průvodce krok za krokem
  3. Tištěná kniha či příručka
  4. Emailový mini kurz
  5. Video nebo série videí
  6. Audio nahrávka
  7. Pracovní sešit
  8. Myšlenková mapa
  9. Infografika
  10. Tahák do kapsy
  11. Tréninkový plán či kalendář
  12. Kontrolní seznam (pro ujištění, že na nic nezapomenou, rozpis nutných kroků či položek)
  13. PDF s doporučenými či ověřenými zdroji
  14. Vzdělávací webinář
  15. Záznam živé akce či webináře
  16. Volná vstupenka na seminář, konferenci, veletrh, networking, párty
  17. Sebepoznávací nebo jiný test
  18. Případová studie
  19. Předpřipravené šablony
  20. Předpřipravené scénáře a skripty
  21. Příběhy úspěchu
  22. Příběhy selhání
  23. Trénink zdarma
  24. Koučovací sezení zdarma
  25. Konzultace zdarma
  26. Prémiový obsah
  27. Trial účet v členské sekci za korunu
  28. Tajemství o X, Klíč k Y
  29. Newsletter
  30. Čekací listina
  31. XX denní výzva
  32. Zapojení se do komunity
  33. Uzavřená facebooková skupina

Magnety pro fyzické produkty

  1. Slevový kupon na první nákup
  2. Sleva pro prvních X zákazníků
  3. Kupon na dárek k prvnímu nákupu
  4. Doprava zdarma
  5. Produkt zdarma jen za poštovné
  6. Vzdělávací video, PDF, text, jak dosáhnout kýžených výsledků s pomocí vašeho produktu
  7. Průvodce úsporou peněz při nákupu produktu daného typu
  8. Členský klub, VIP klub (dává potenciálním klientům pocit výjimečnosti)
  9. Průvodce související s potřebami a touhou, kterou uspokojuje váš produkt
  10. Kontrolní seznam (pro ujištění)
  11. Kompletační seznam (mám vše co potřebuji k výsledku?)
  12. Případová studie
  13. Katalog

Magnety ve službách

  1. E-book, PDF, report, průvodce, video, audio
  2. Jak chytře vybrat správného dodavatele
  3. Pomocník při rozhodování, srovnání variant a správné volbě
  4. Co byste měli vědět než si koupíte Y
  5. Online pomůcka zdarma (kalkulátor nějakého výpočtu, generátor, webová aplikace)
  6. Top 10 vašich nejlépe hodnocených služeb
  7. Slevový kupon nebo jiný bonus

Magnety pro software

  1. Trial verze
  2. Účet zdarma
  3. Demo
  4. Průvodce, video, report
  5. Případová studie využití softwaru
  6. Pomocné skripty a šablony
  7. Související materiály ke stažení (např. balíček ikonek, obrázků, videí, zdrojových podkladů)

A to hlavní na závěr…

Z článku si odneste hlavně tohle…

Nejdůležitější na magnetu je TO, co se bude dít PO jeho stažení a získání kontaktu. Je to tenká červená nit. Magnetem to celé jen začíná, ale teprve prodejem to kon… no nekončí, samozřejmě! :)

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?