Narodil/a jste se jako optimista?

„Pesimista vidí problémy v každé příležitosti. Optimista vidí příležitost v každé výzvě.“
Winston Churchill

Optimista má tendenci najít pozitivní aspekt problému a začne přemýšlet o způsobech, jak problém řešit nebo jej využít ku svému prospěchu. Pesimista na druhou stranu často okamžitě rezignuje a prohlašuje: „Je to konec, nedokážu to.“ Nebo se od problému distancuje a tváří se, že na něm nezáleží. Toto popírání zpravidla nepřináší žádné pozitivní výsledky.

Podle předního světového odborníka na optimismus, Dr. Martina Seligmana, se každý člověk rodí s přirozeným optimismem. Nicméně 95 % dospělých osob jsou pesimisté, ne optimisté. Co je špatně? Jak to, že někteří lidé vidí sklenici jako napůl prázdnou, zatímco jiní ji vidí napůl plnou. Může to však být složitější?

Pokud se zamyslíme, většina z nás má tendenci být někdy optimisty a jindy pesimisty. Ironií je, že výsledek často závisí na tom, jak danou situaci vnímáme. Když se člověk cítí optimisticky a věří, že něco dopadne dobře, je pravděpodobnější, že to opravdu dobře dopadne. Stejné pravidlo platí naopak: pesimista, který očekává neúspěch, často narazí.

Pokud jde o pesimistu, jeho nejčastější reakcí ve stresových situacích je: „Nemohu to udělat.“ Pesimista se cítí bezmocný a tato bezmoc se odráží i v jeho reakcích. Na rozdíl od toho, optimista reaguje slovy: „Zvládnu to.“ Optimista se aktivně rozhoduje, zatímco pesimista pouze reaguje na situaci.

Optimisté obecně upřednostňují pozitivní myšlení. Zaměřují se na to, čeho chtějí dosáhnout, více než na co se jim může stát. Zde jsou některá tvrzení k zamyšlení:

Optimisté dosahují svých cílů, protože se nikdy nevzdávají.
Optimisté přirozeně přitahují úspěch.
Optimisté jsou šťastnější, zdravější a energičtější než pesimisté.
Optimisté lépe působí na své okolí a inspirují je k pozitivnímu myšlení.
Optimisté žijí déle a méně trpí závažnými nemocemi.
Optimisté mají vyšší kvalitu života.
To vše může být pravda, protože pozitivní myšlení optimistů často pomáhá, aby náročné situace nebyly tak negativní, jak by se zdálo.

Skutečný optimismus neznamená pouhé pozitivní myšlení a doufání, že vše dobře dopadne. Jde o způsob, jakým se díváte na svět, a přistupujete k problémům a příležitostem s nadějí. Tato perspektiva vám umožní vidět pozitivní stránky každé situace a těšit se z přínosů, které může přinést. Tímto způsobem si aktivně volíte pozitivní postoj, a to i ve chvílích výzev a stresu.

Pokud se necítíte jako přirozený optimista, nevzdávejte to. Můžete se naučit využívat své myšlenky k pozitivní změně svého postoje a emocí. Někdy to může být obtížné, ale zvládnete to. Zlepšení míry optimismu je jedním z nejdůležitějších kroků, které můžete podniknout pro zlepšení svého života, a vyžaduje vědomé úsilí. Vždy, když se objeví negativní myšlenka, zkuste ji zastavit, obrátit a hledat pozitivní stránku situace. S praxí se stane pozitivní a optimistický přístup k životu vaším zvykem.

Zde je výchozí bod: Procvičujte „pozitivní myšlení“„pozitivní pocity.“ Dovolte si myslet novým způsobem a prožívat nové pocity. Můžete být tak optimističtí, jak jen si přejete, a přitahovat do svého života pozitivní změny. Takže se rozhodněte být optimisty! Očekávejte od života to nejlepší a buďte aktivními tvůrci svého štěstí.“

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?