fbpx

Pocit zahlcení v práci i v životě

Dnes ráno jsem vedl video konferenci s dvaceti zajímavými a různorodými samostatnými podnikateli, konzultanty a kouči. Hlavním tématem této diskuse bylo, jak se mnozí z nich cítí přetížení, unavení a pociťují syndrom vyhoření „příliš mnoho práce/nemůžu se teď zastavit“.

Patříte mezi ty, kteří neustále pracují na hranici vyčerpání?

Dosud jsem nepotkal nikoho, kdo by se čas od času necítil přetížený. Protože tento stav bývá nepříjemný, ba dokonce i destruktivní, máme tendenci vnímat ho jako negativně a bereme ho jako slabost. Neradi přiznáváme, že jsme zahlceni, ani se neodvažujeme o tom mluvit, to může způsobit pocit izolace a osamělosti, což tento pocit ještě zhoršuje. Často popíráme, že jsme přepracovaní, protože nevíme, jak zastavit frenetické chování, které k tomuto stavu vede. Nepodnikáme žádné kroky, abychom se tohoto pocitu zbavili. Naši zaměstnavatelé, kolegové nebo přátelé nám často neposkytují podporu kterou bychom potřebovali abychom se vymanili z přetížení.

Proč si to děláme? Tento syndrom se obvykle projevuje v pracovním životě, ale může se také rozšířit do osobního a rodinného života, což se stává překvapivě často. Původně jsme se soustředili na projekty s dobrými úmysly, ale pokud nemáme plán, jak minimalizovat práci a dosáhnout rovnováhy, můžeme se rychle a snadno cítit přetíženi. Důležité je dokončit projekt pro tým, napsat kopii pro webové stránky, navrhnout novou prodejní brožuru nebo dokončit 90denní marketingový plán, ale stejně důležité je mít vyvážený a zdravý život.

Tento stresující cyklus nás vyzývá k tomu, abychom změnili náš životní styl! Jakmile pochopíme tuto zprávu, bude mnohem snazší určit kroky, které máme podniknout, abychom se rychle dostali z tohoto stavu.

Následují užitečné strategie, které jsem získal na základě vlastních zkušeností a práce s klienty, kteří prošli vyhořením, nebo jsou zklamaní, frustrovaní a dokonce deprimovaní. Tyto strategie okamžitě snižují pocity přetížení, což vám umožní znovu se soustředit a rozhodnout se o rovnováze mezi prací a životem.

1. Udělejte si krátkou přestávku

Na několik minut zastavte to, co děláte, a dejte si pauzu. Jděte na krátkou procházku, poseďte si venku pod stromem, meditujte, dýchejte hluboce, jděte do kina nebo si zavolejte kamarádku na kávu a podělte se o to, co prožíváte.

2. Seznam úkolů

Vezměte si papír a vytvořte dva sloupce. Do prvního sloupce napište seznam neodkladných věcí, které musíte tento týden udělat. Do druhého sloupce zapište ty projekty, které můžete delegovat, odložit, nebo přesunout tak, aby byly dokončeny.

3. Eliminujte zbytečnosti

Začněte odhlášením se od nepotřebných e-mailů, upravte svůj stůl a kancelář tak, aby byl méně chaotický, omezte účast na zbytečných schůzkách, opusťte neproduktivní výbory a snižte množství dobrovolnických aktivit, pokud nejsou v souladu s vašimi zájmy.

4. Hodnocení vztahů

Přemýšlejte o lidech ve svém životě. Podporují a sdílí vaše hodnoty a cíle? Pokud někdo přináší negativitu a nepodílí se na vaší vizí, je čas zvážit, zda by měl zůstat ve vašem životě.

5. Určete si priority

Rozhodněte se, co je pro vás v životě nejdůležitější. Pokud chcete dosáhnout rovnováhy mezi prací a životem, musíte provést změny, které vám to umožní. I když to vyžaduje čas a plánování, zlepšení vašeho života za to stojí.

6. Podnikněte kroky

Dnes je ten správný den na nějaký ten krok k pozitivní změně ve vašem životě. Zavolejte příteli, který vás podpoří, zvažte účast na kurzu, abyste získali více jasnosti, nebo spolupracujte s koučem, který vám pomůže dosáhnout vašich cílů.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?