fbpx

Překonejte překážky na cestě za svými cíli!

Jedním z důvodů, proč se někdy nedokážeme postavit čelem svým cílům, je ten, že když narazíme na neočekávanou překážku, se kterou si nevíme rady, stáhneme se. Začneme hledat výmluvy a můžeme se dokonce vzdát svého původního plánu. Tato tendence může být lidská a přirozená, ale neposune nás blíže k úspěchu.

Důležitým krokem, který můžeme udělat, abychom se vyhnuli této chybě, je pečlivě naplánovat svůj cíl tak, aby zahrnoval záložní plány pro všechny ty malé „co když“.

„Co když nedokončím přípravný kurz?“
„Co když nesplním podmínky pro získání půjčky?“
„Co když mi dojde čas?“
„Co když moje marketingové úsilí selže?“
„Co když nemám motivaci?“

Všechny tyto otázky jsou reálnými překážkami, které mohou bránit v dosažení našich životních cílů. Avšak když je naplánujeme a připravíme se na ně, zvyšujeme naše šance na úspěch a získáme sílu nezastavitelnosti.

Na jaké překážky se můžeme připravit?

Vnitřní překážky

Mezi vnitřní překážky patří pochyby, které máme ohledně svého cíle, úspěchu a sebe samých a které nám brání v dosažení našich cílů. Sem spadají osobní obavy, motivace, sebeúcta a paradigma.

„Co když se mi nebude chtít pracovat?“
Řešení – zaveďte si pravidelný režim a pracujte na úkolu alespoň 15 minut. Poté si dejte krátkou přestávku a znovu se k němu vraťte.

„Co když mi bude strach bránit v marketingové kampani?“
Řešení – spolupracujte s někým, kdo vám může pomoci nebo se zaměřte na méně děsivou část úkolu.

„Co když budu prokrastinovat?“
Řešení – požádejte přítele, aby vás každý den kontroloval a ujistil se, že pracujete na svém cíli. Začněte na svém cíli pracovat hned ráno, abyste ho splnili dřívve.

Vnější překážky

Vnější překážky zahrnují faktory mimo naši kontrolu, jako jsou finance, čas, reakce ostatních lidí, zdroje a výsledky. Nemůžeme je ovlivnit přímo, ale můžeme se na ně připravit a plánovat co bude až se objeví.

„Co když klient nepřijme můj návrh?“
Řešení – zjistěte důvody pro odmítnutí a upravte svůj návrh, abyste je odstranili.

„Co když zapomenu své pracovní materiály?“
Řešení – zálohujte si kopie a nechte si udělat další.

„Co když materiály na stavbu nepřijdou včas?“
Řešení – upravte plán tak, abyste mohli pracovat na jiných částech projektu, dokud materiály nepřijdou.

Tuto techniku můžete využít jak pro velké, dlouhodobé cíle, tak i pro menší, krátkodobé úkoly. Vždy je uklidňující vědět, že když narazíte na překážku, máte plán, jak ji překonat a pokračovat směrem k úspěchu.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?