fbpx

Soustředění – klíč k porozumění

Podívejme se na to z fotografického hlediska. Fotografie vynikají, když jsou řádně zaostřené. Pokud jsou rozostřené, vypadají mlhavě a nezřetelně. Kolikrát jste byli zklamáni, když vaše fotky nebyly ostré? Tváře a objekty byly rozmazané, možná dokonce nepoznatelné. Takové snímky, které nesplňují vaše původní očekávání, je třeba zavrhnout. Musíte dosáhnout lepších výsledků. Možná může být focení omluveno tím, že fotoaparát selhal, to by pro vás ovšem mělo znamenat že se o fotku pokusíte znovu s jiným fotoaparátem.

Stejně tak je i kvalita obrazů, které se objevují v našem životě, do značné míry závislá na správném zaměření. Prvním krokem je mít jasnou mysl. Výsledek, který si přejete zaznamenat nebo realizovat ve svém životě, musí být jasný a zřetelný ve vaší vlastní mysli. Musíte ho „zaostřit“, což znamená definovat jednotlivé aspekty, aby byly jasné, srozumitelné a představitelné.

Druhým krokem je soustředění se na cíl a nedovolit, aby vás rozptylovalo to, co se děje kolem vás. Je úžasné, jak snadno se lidé nechají rozptylovat. Pokuste se zeptat někoho, aby popsal svůj hlavní cíl, a často nedostanete jasný popis. Bude rozmazaný a neurčitý, plný obecností, bez konkrétnosti. Nebo si zobrazují obraz tím, co na něm není.

Položte si následující otázky a zjistíte že na ně odpovídáte stejně jako většina lidí.

„Chci zdraví, bohatství a štěstí.“

  • „Co pro vás znamená zdraví?“
    • „No, abych nebyl nemocný.“
  • „Co pro vás znamená bohatství?“
    • „No, abych měl dostatek peněz.“
  • „Co pro vás znamená štěstí?“
    • „Abych byl šťastný a spokojený.“

„Chci mír.“

  • „Co to znamená?“
    • „Žádná válka.“

Zaměřovat se na to, co nechcete, místo na to, co chcete, je kontraproduktivní. Zaměření na „žádnou válku“ vám stále udržuje pozornost na válce. Zaměření na to, abyste se necítili špatně, vás udržuje v myšlenkách na nezdraví, nikoliv na zdraví.
Základní princip zní:
“Zaměřte se na to, co chcete, ne na to, čemu se chcete vyhnout”.

Zdá se, že většina lidí ví, co nechce. Musíte však zaměřit svou pozornost na to, co chcete a po čem toužíte, a vyjádřit to jasně. Jak jasné a konkrétní jsou vaše ideály? Jak moc toužíte po jejich splnění? Jak je jasný váš mentální obraz? Jak důsledně se soustředíte na svůj cíl a nedovolíte rozptýlení. Život je plný rozptýlení, ale vítězové zůstávají soustředění. Nenechají se rozptýlit, protože jsou příliš vášniví a soustředění na dosažení svého cíle.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?