V minulém článku jsme si udělali základní cvičení na klíčová slova, nyní se podíváme na 4 konkrétní jednoduše použitelné zdroje klíčových slov.
Seznam i Google vám poskytnou spoustu nápadů díky našeptávači. Jednoduše začnete psát do vyhledávače obecná klíčová slova a našeptávač vám prozradí související klíčová slova, podle hledanosti. Můžete také například postupovat „abecedně“ – zadáte jedno slovo a přidáte písmeno A, B, C, …pak D až do Z a sledujete návrhy, které by vás jinak ani nenapadly!
Doufám, že máte na svých stránkách statistiky Google Analytics, kde můžete zjistit klíčová slova, jenž lidé zadávají před tím, než se prokliknou na vaše stránky z Googlu. Tato Klíčová slova vám přivádí návštěvníky už dnes. Jednoduché. Věnujte jim zvláštní pozornost tím, že je začnete častěji používat v textech a nadpisech a zvýšíte jejich účinek.
Návrhy klíčových slov, včetně jejich hledanosti a síly konkurence, můžete snadno najít po přihlášení do inzertního systému Sklik.cz. Průvodce Skliku vás poměrně rychle dovede k nástroji pro odhad klíčových slov či konkurenčně příbuzných slov, paráda! Buď na nich spustíte inzerci, nebo je použijete v textech na webu.
Pokročilejším pomocníkem, ale stále poměrně srozumitelným je nástroj pro návrhy klíčových slov, který provozuje Google v rámci svého inzertního systému Adwords, v záložce Plánovač klíčových slov.
Jednoduchým nástrojem pro porovnání hledanosti klíčových slov jsou také Google Trendy a na Seznamu „Statistika dotazu“ v zápatí stránky při vyhledávání.
Jakmile máte v rukou vytříbenější seznam vašich nejhledanějších klíčových slov a frází, začnete je používat na vašich stránkách! Nejde tu o extrémní nadužívání slov, což se nebude dát ani číst. Zkrátka buďte velmi přirození při jejich použití, ale začněte je hlavně používat.
Kde klíčová slova v rámci webové stránky uvádět:
Jednoduchá rada zní: co jedno klíčové slovo nebo téma, to jedna samostatná stránka. Určitě máte víc důležitých klíčových slov, takže na každé téma vytvořte sólo stránku. Nemá smysl honit více zajíců, síla vašeho záměru se rozmělní.
Ale hlavně, optimalizujte informace a texty především pro lidi a pište jazykem svých zákazníků. Ideální zákazníci jsou ti, se kterými si přejete nejvíce spolupracovat. Jinak budou vypadat texty určené lidem, kteří vyžadují maximální luxus a kvalitu a jinak těm, kteří chtějí všechno hned a jen to nejlevnější.
Dobrým způsobem je psát na dané téma a nakonec jen stránku „vyšperkovat“ klíčovými slovy, v tom správném znění, které jste objevili. Díky tomu budou mít vaše stránky smysl pro zákazníky, což je hlavní důvod jejich existence, budou působit přirozeně a zároveň vás lépe objeví přes vyhledávače.