fbpx

Ztratili jste směr? Přehodnoťte své zaměření

Chápu, že někdy můžeme mít pocit, že jsme uvízli v pohyblivých píscích života. Pracujeme tvrdě, usilujeme o dosažení vyššího blahobytu, ale zdá se, že čím více se snažíme, tím více se zasekáváme. Když se dostanete do páté úrovně frustrace, mohlo by vám pomoci toto:

Přesměrujte svou pozornost ze „sebe“ na „druhé“. Je důležité dbát na vlastní potřeby a stanovovat si cíle, ale mimo to je i důležité klíčové přemýšlet o tom, jak můžeme svými činy pomoci jiným. Naše práce a úsilí, které věnujeme ke zlepšení svého života, mohou mít pozitivní dopad i na někoho jiného.

Je důležité dbát na sebe. Musíme si stanovit cíle, vytyčit plány a následně uskutečňovat kroky směřující k jejich dosažení. Musíme také být finančně zodpovědní, plánovat naši budoucnost, včetně důchodu, a chránit se před různými nepříjemnostmi, které by nám mohly přijít do cesty.

Avšak často se stane, že se až příliš zaměříme na sebe a své osobní blaho, což nás vede k postavení zdí kolem nás samých. Ztratíme schopnost, a dokonce i touhu, vidět širší souvislosti a možnosti, které nám život nabízí. Začneme se natolik soustředit na „sebe“, že se začneme zabývat i tím, co by se mohlo zdát nepodstatné, a zkoumáme potenciální vliv této věci na náš osobní život. Stáváme se obětí sami sebe. A abych byl upřímný, někdy jsme tak zaneprázdněni tím, že jsme zaneprázdněni, že ztratíme přehled o tom, kam bychom chtěli směřovat.

Jedním z možných řešení, jak jsem již zmínil, je změnit naše zaměření ze „sebe“ na „druhé“. Z postavení příjemce na postavení dárce. A ne, tím neříkám, že to vyžaduje zásadní změnu v tom, co děláme každý den. Samozřejmě, to může následovat, ale to není rozhodujícím prvním krokem.

Mým záměrem je tento: Bez ohledu na to, co děláme pro vlastní živobytí nebo pro zajištění našich domácností, někde níže v řetězci bude existovat někdo, kdo skutečně z našich činností nějakým způsobem těží. Přemýšlejte o tom. Naše práce není jen o plnění počítačových systémů informacemi nebo pomoci strojům pracovat lépe. Nejde jen o to, že bereme peníze od lidí, abychom měli na konci týdne výplatu. Naše činnosti nejsou jen o vyplňování formulářů, připevňování dílů, montáži elektronických zařízení, přepravování balíků, chození na schůzky atd. Někde, někdy (a možná i okamžitě) bude někdo pozitivně ovlivněn tím, co děláme.

A ano, pokud jste si všimli, použil jsem v předchozím odstavci několik výmluvných slov – „pravděpodobně“ a „možná“. Musel jsem to udělat, protože v reálném světě jsou lidé, jejichž úsilí na získávání peněz je zaměřeno především na „nevýdělečné“ činnosti. Tak to prostě chodí.

Ale pro nás většinu našich aktivit a práce odráží pozitivnější snahu. To nás vede zpět k původní myšlence. Pokud máte pocit, že jste uvízli v tekutých píscích, vezměte si pár minut na to, abyste se vážně zamysleli nad lidmi – jednotlivci, kteří díky tomu, co děláte, budou mít lepší život, budou zdravější nebo šťastnější. Přemýšlejte o tom, jakým způsobem přispíváte svým časem a talentem ke zlepšení života druhých.

Rozumíte, co může tímto způsobem nastat? Když se zaměříme na druhé, naše práce – činnosti, kterým se věnujeme každý den – získají nový smysl. Teď jsme dárci. Náš život má skutečný smysl. Víme, že to, co děláme, je pro někoho jiného skutečně důležité.

Pokud musíte opravdu hodně napínat svou představivost, abyste viděli alespoň jednu další osobu, která má z věcí, které děláte, prospěch, a opravdu to nejde dohromady, možná byste měli zvážit, zda se nepokusit o jiné povolání – nebo alespoň o jiný způsob trávení volného času. Existuje spousta lidí, kteří by z vašeho talentu mohli mít skutečný prospěch. Zamyslete se nad tím, co děláte dobře – co vás baví a co by mohlo pomoci ostatním k lepšímu životu. Pak se tomu věnujte. Než se nadějete, budete z tekutého písku venku.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?