Při investování do reklamy a inzerce na internetu (PPC reklama), běžně dochází k „hloupým“ chybám, které vás budou připravovat jak o peníze, tak o zákazníky… a přitom je snadné jim zabránit.
Pokud inzerujete různé produkty (např. bubnový vysavač, robotický vysavač, vodní vysavač), správně děláte, že inzerujete každý produkt samostatně, nejen tedy firmu jako celek. Musíte pak také ale zajistit, aby cílené inzeráty přiváděli zákazníky na příslušné produkty.
Špatně nastavené cílené inzeráty totiž často míří na hlavní stránku webu. Proč je to chyba? Zájemce o inzerovaný produkt si ho musí znovu vyhledat kdesi ve vaší nabídce. A to je podobné, jak kdybyste před vystaveným produktem vykopali vodní příkop a čekali, že ho zákazník přeskočí, aby si mohl produkt přidat do košíku. Pro zákazníka je pak pohodlnější vaši stránku zavřít a kliknout na jiný inzerát, který ho k žádanému zboží dovede přímo.
Řešení: nastavte v inzerci, aby odkazy mířily přímo na konkrétní produkty.
Aby vaše energie vložená do internetové reklamy nevyšla vniveč, prověřte, že vše na webu 100% funguje. Zní to triviálně. Realita je někdy ale bohužel tvrdá.
Dnes jsem například oslovil PPC inzerát, který sliboval „výprodej horských kol“. Když jsem na něj ale klikl zobrazila se mi prázdná stránka…
Řešení: otestujte funkčnost prokliku svých inzerátů a opravte nefungující odkazy.
Jen o pár hodin později jsem proklikl další PPC reklamu na Googlu, když jsem hledal tisk vizitek… uvítala mě stránka „Stránka momentálně mimo provoz„. Jak vidíte, podobné situace, kdy web nefunguje, a vám odtékají peníze, nejsou nic výjimečného.
Řešení: pozastavte reklamu, pokud web přestane fungovat. Otestujte funkčnost prokliku svých inzerátů a opravte nefungující odkazy.
Před spuštěním i v průběhu kampaní si hlídejte, že web a jeho podstránky skutečně fungují. Projděte spolu se zákazníky celou tu cestu od inzerce, přes nákup, košík, platbu, až po děkovný e-mail a ujistěte se. Je nákup u vás jednoduchý a srozumitelný i pro laiky? Nešlo by něco zjednodušit?