Jednoduše geniální PPC reklama – jak dát o sobě rychle vědět

Tento článek je pro online začátečníky, ale možná místy překvapí i mírně pokročilé. PPC reklama neboli Pay Per Click = Platba Za Kliknutí dnes patří mezi nejzajímavější inzertní systémy na internetu nejen pro malé a střední podnikatele.

Nikdy v historii nebylo jednodušší a rychlejší dát o sobě vědět potenciálním zákazníkům, kteří mohou být klidně roztroušení po celé republice, za tak nízké náklady. Jakým způsobem umožňuje PPC reklama znásobit úspěch právě vám a vašemu podnikání?

Co je obrovskou předností PPC reklamy?

Obrovskou předností „pépécéček“ je možnost cílení na konkrétní zákazníky.

Cílení reklamy může probíhat nejen skrze klíčová slova, ale také skrze tematické a zájmové okruhy, regiony, lokality a města, nebo také cílení přes časové nastavení. Vaše reklama může mít vlastní „rozvrh hodin“, takže šetříte rozpočet tím, že se zobrazujete jen v hodinách, kdy je online nejvíc vašich potenciálních zákazníků. A spousta dalších fíglů.

 

PPC reklama jak na to

 

Na Seznam.cz a jeho partnerských webech figuruje systém Sklik.cz, který je jednodušší a vhodný i pro začátečníky. U Google a v jeho sítích je to systém AdWords, ten už je trošku vymazlenější a tím pádem i složitější. Na Facebooku fungují Facebook reklamy, které toho umí taky hodně, a dnes patří mezi nejdůležitější hráče ve světě PPC inzerce.

Takže to jsou v ČR jedny z největších reklamních sítí, ve kterých můžete okamžitě spustit vlastní inzeráty s platbou za proklik. To znamená, že platíte za reklamu teprve ve chvíli, když návštěvník klikne na váš inzerát. Ale kde se ty inzeráty vlastně budou objevovat?

Chytrá PPC reklama ve vyhledávačích

Geniální je to, že vaši reklamu zobrazíte svému potenciálnímu zákazníkovi právě v momentě, kdy hledá řešení svého problému a je v nákupní náladě. Princip spočívá v tom, že když někdo na internetu hledá klíčové slovo nebo sousloví, např. Tradiční čínská medicína, vyskočí zároveň inzeráty na dané klíčové slovo.

Setkáte se s tím ve výsledcích Seznamu i Googlu:

ppc

Kontextová reklama

To je způsob, kdy se vaše inzeráty objevují na partnerských webech, zpravidla podle tématu. Lze tedy nastavit cílení pro konkrétní oblasti zájmů vašich potenciálních zákazníků.

Tato inzertní místa z velké části nahradila klasickou bannerovou reklamu, kde jste museli platit paušál za pouhé zobrazení reklamy. Dnes už nemusíte manuálně oslovovat desítky či stovky majitelů zájmových webů, kde se nacházejí vaši potenciální klienti. Stačí spustit kampaň v reklamním systému, který distribuci reklamy na správná místa zajistí automaticky za vás.

Kolik vlastně PPC reklama stojí?

U PPC inzerce si volíte rozpočet vy. Vy řídíte, jakou částku chcete měsíčně investovat do svého zviditelnění.

Skvělé je, že samotné zobrazení vašeho inzerátu je zdarma. Váš inzerát se může ukázat třeba 100.000 lidem a nezaplatíte ani halíř! To ale není účel, protože chcete především přivést nové zákazníky na web. Platíte až ve chvíli, kdy na váš inzerát někdo klikne.

Kolik stojí 1 kliknutí?

Záleží, jak silná je konkurence zvoleného klíčového slova/sousloví. Může to být pár desítek haléřů, korun ale i desítky korun za proklik.

Maximální cenu za jedno kliknutí volíte vy. Totéž dělá i vaše konkurence. Systém pracuje na principu aukce. Cena tedy není pevně daná, ale může se měnit.

Systém vám navíc poskytne srovnání s konkurencí a návrhy dalších klíčových slov, na které byste se mohli ještě zaměřit.

Jaké výsledky očekávat?

Zaručeným výsledkem bude přivedení určitého počtu návštěvníků na váš web, za určité peníze. Nejde o to, přivést davy nerelevantních návštěvníků na stránky. Jde také o to, zvolit správná klíčová slova, aby přiváděla ty nejvíce relevantní návštěvy a budoucí zákazníky.

Bohužel i zde musíte „bojovat“ o přednostní zobrazení na horních pozicích. A to nejen nastavením vyšší ceny za proklik, než konkurence, ale hlavně účinností inzerátu.

Proč?

Protože, pokud je váš inzerát pasivní a nikdo na něj nekliká, systém z vaší inzerce nemá žádný příjem a logicky tak upřednostní inzerenta, který třeba nabízí méně peněz za 1 proklik, ale jeho inzerát budí pozornost a lidé na něj mnohem častěji klikají.

Tudíž druhý inzerent přinese systému vyšší zisk a systém jej podpoří právě tím, že jej umístí na vyšší pozice.

Zde je praktický příklad:

4x levnější a 10x rychlejší reklama

Případ A „nudný inzerát“
100 prokliků za 2 Kč vydělá inzertnímu systému 200 Kč. Přivedení 1 zákazníka vás stojí 2 Kč.

Případ B „atraktivní inzerát“
1000 prokliků za 0,50 Kč vydělá inzertnímu systému 500 Kč. Přivedení 1 zákazníka vás stojí 50 Haléřů. To je čtyřikrát nižší cena, a navíc přivedete desetkrát více návštěvníků za stejný čas, než s méně úspěšným inzerátem!!!

Jak násobit výkon inzerátů?

Inzertní systém vás ani zde nenechá na holičkách. Můžete totiž vytvořit více variant inzerátů, které se budou automaticky střídat. Pak můžete pravidelně porovnávat jejich účinnost. Neúspěšné inzeráty nahradíte novými. A pro nejúspěšnější inzeráty založíte samostatné kampaně.

Tvořit účinnou kampaň je jako brousit diamant

  1. Začněte selským odhadem klíčových slov/frází, systém vám napoví další příbuzná slova.
  2. Sledujte v systému, která klíčová slova přivádějí nejvíce návštěvníků a která nejméně.
  3. To, co funguje, podporujte a opakujte.
  4. To, co nefunguje, nahraďte novými nápady a testujte dál.

Odhalte svá žhavá klíčová slova

Obrovskou výhodou je, že jakmile díky inzertnímu systému odhalíte, která klíčová slova vám na stránky přivádí nejvíce zákazníků, můžete následně upravit své webové stránky tak, že je optimalizujete právě na tato klíčová slova a dostanou se tím na vyšší pozice vyhledávačů i přirozeným způsobem. Znásobí to vaši návštěvnost zdarma.

Kde začít?

Nyní máte jasnější představu, co PPC reklama je a jak funguje než 95 % podnikatelů. Jestli máte čas a chuť, registrovat se do inzertních systémů můžete zde:

www.Sklik.cz, www.Google.cz/adwords nebo Facebook.com/advertising

Co s PPC souvisí?

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?