Pojďme se podívat do budoucnosti a co přinesl poslední rok u nás ve WebFunly.
12.01.2021 jsem založil firmu WebFunly s.r.o. – letos tedy slavíme 2. narozeniny a je tomu 21 let, co jsem vyrobil svůj první web. Bylo to pár měsíců poté, co jsem sehnal svůj první počítač od kamaráda.
(Kamarád se stal kuchařem, já expertem na weby. Dodnes prý nepochopil, jak jsem dokázal vyrobit web, když mě sotva naučil zapínat počítač. A já dodnes neumím vařit.)
Bylo mi 17 let. Učil jsem se, jak jsem zjistil, tzv. „Metodou zpětného inženýrství“. Rozebrat do šroubku, přijít věcem na zoubek a pak vyrábět podle sebe.
Dnes už mám tak širokou síť zkušeností, že se učím rychlejší metodou „Uvést do praxe a tím se vše naučit„. Na druhou stranu, vždy jsem měl po boku zkušenějšího mentora, kopec knih, technické nadání a zaujetí.
Časem jsem si uvědomil, že o technickém řešení, to skoro vůbec není. Myslím tím: jak získat úspěch, peníze, naplnění, smysl a svobodu. Ztvárnění webu je jen slupka na povrchu. Vrchol ledovce.
Mnohem zásadnější jsou myšlenky a strategie na pozadí. A ty mne vždy zajímaly nejvíc, stejně jako úspěch a nezávislost. Když už na něčem 20 let dělám, tak chci, aby to všem, včetně mě, přinášelo maximum. Ať to stojí za to.
Podmínek, návodů a kroků k úspěchu online jsem našel mraky. Hodně z nich se opakuje celých 20 let. Je to stále stejné. Žádný zásadní nový princip jsem neviděl. Jen technicky se vše mění a každý z těch 20 roků byl něčím nový.
Nejzásadnější jsou myšlenky a strategie na pozadí.
Máme je. Jediná potíž je v tom, že je to složité, náročné nebo nákladné na zdroje. „Raději si to udělám sám a nejlíp“ je tady cesta do pekel. Bez alespoň úzkého týmu specialistů online úspěch prakticky nejde obsáhnout, jak časově, fyzicky, tak kapacitou mozku či talentu.
Spousta mých přátel z řad klientů to dobře ví. S mnohými jsme za ty roky vygenerovali miliony či desítky milionů korun a systémy – na jednu stranu pořád jedou jak stroj, a na druhou stranu se okolnosti stále mění jako rosol.
Což je samozřejmě frustrující. Tečou vám konečně ty statisíce a miliony z internetu a nějaký pitomec z Googlu, Facebooku, Instagramu, Tik-toku a ještě nejlépe vláda a unie, vám do toho neustále hází vidle.
Tlačítková novela, Cookies, GDPR a mezitím se změnil Facebook, proběhla covid mánie, pozornost mladých lidí se přesouvá na tik-tok… a všichni se modlí, kdy to skončí, kdy už si vše konečně sedne a ty miliony potečou alespoň chvíli trochu v klidu :) Mnozí víte, o čem mluvím.
Existují stabilní základy, na které se můžeme spolehnout již téměř 15 let a těmi jsou jádra systémů, které používáme. V jádru je klid. Zbytek se kolem jádra otáčí, a ten vždy nakonec vyřešíme, díky širokému spektru ZKUŠENOSTÍ, které se neustále nabalují jako sněhová koule.
Hlavní stabilní věcí – je jádro marketingu a prodeje, staré jako lidstvo. My, lidé, budeme chtít stále to stejné a toužit po řešení svých situací.
Těšit se tedy můžete na nové cesty rokem 2023 postavené na pevných základech, důraz na skutečné hodnoty a propracované weby a eshopy i prémiovou podporu.
Přeji vám krásný den,
Lukáš Juhász