Když jsem poprvé uviděl pozvánku na Digital Summit 2014 – akci pro firmy a podnikatele, kteří si chtějí zjednodušit život díky internetu, hned jsem pátral, kde se mám podepsat. Trochu víc mi ztuhlo v žaludku, když jsem narazil na cenovku 10.000 Kč, bez daně a současně, že jde pouze o jednodenní akci.
Tušil jsem, že to bude pecka, podobně jako loni v Brně Milionové impérium živě 2013. Bylo jasné, že informace budou mít hodnotu řádově vyšší než vstupenka (asi ne pro každého). Vstupenky se nakonec prodávaly za 40 % původní ceny a díky limitované akci 1+1, to nemohlo dopadnout jinak.
Summit pořádala (nejen) softwarová Firma 2.0 s Mladou frontou a deníkem E15.
10 spíkrů, známých i méně známých on-line podnikatelů, blogerů a specialistů na různé oblasti internet marketingu, provádělo na 700 účastníků jedenácti stěžejními tématy z oblastí jako:
Mezi přednášejícími byli David Kirš, Martin Mikláš, Stanislava Mrázková, Martin Kalina, Eliška Maco a další zajímaví hosté. Jak bylo předesláno, byli to úspěšní podnikatelé z praxe, ne všichni kovaní rétoři, takže občasná zaškobrtnutí v projevu či lehká nervozita, byla spíše přirozená. Zažil jsem, jak tisícihlavé publikum dokáže člověku rozklepat kolena, rozvibrovat tělo, zkrátit dech a zrychlit tep. Je to jako postavit se doprostřed včelího úlu – pokud nejste včelař, ochutnáte strach v jeho nejčistší podobě. Takže novým spíkrům všechna čest za jejich odvahu vystoupit a ustát to.
Přes nosnou dávku velkoleposti, panovala otevřená atmosféra v domáckém duchu a to je důležitý. Co mě osobně potěšilo nejvíc, že jsem tu potkal spoustu přátel, známých a kolegů podnikatelů a to je jedním z hlavních cílů tohoto setkání. Fajn byla také VIP sekce, kde probíhalo menší setkání účastníků a mentorů tréninku Cesta pravého muže.
Paradox je, že tato myšlenka ke mně nepřišla během programu, ale o polední pauze při krátkém hovoru s Janko Polákem, průkopníkem Dynamiky bohatství u nás a jedním z mentorů Cesty pravého muže. Jsem jeho fanouškem.
Tím nechci říct, že by to David ve svém vstupu o info-marketingu v podstatě neřekl. Hlavní program Digital Summitu 2014 byl hodně našlapaný a pro „digital-marketingem nepolíbené“ účastníky, kterým byla tato akce směrována, toho mohlo být až nad hlavu. Jedno uvědomění střídalo druhé, celých 12 hodin.
Co jsem se bavil s lidmi, mnozí byli v úžasu, co všechno doposud vůbec netušili. Přišla spousta nové inspirace, to bezpochyby. Každé z probraných témat je samo o sobě mocným nástrojem pro vytváření velkých věcí, úspěchu, ale i vnitřního bohatství. A každý si v tom určitě našel to svoje.