Víte jistě, že vás vaše internetová doména neobírá o čas, peníze, zákazníky a povědomí?

Internetová doména je první věc, kterou vaši zákazníci vidí před tím, než vstoupí na váš web. Tím, že si zvolíte skvělou a atraktivní doménu pro svůj web, můžete více zaujmout pozornost a vzbudit zvědavost či zájem a tím zvýšit návštěvnost.

Netuším, zda vám tato „kosmetická úprava“ přivede na stránky o 5 %, 10 % nebo o 20 % více návštěvníků, kteří by jinak, nezaujatí, kliknuli jinam.

Nevím ani, o kolik procent vám může „zájem vzbuzující doména“ zvýšit konverze anebo prodej, ale určitě se zamyslete nad následujícími chybami při tvorbě názvu domény.

internetova domena v praxi

1. chyba – zbytečně složitá doména

Doména, kterou mozek udrží v závitech 7 vteřin a pak se totálně vypaří, není dobrá volba. Nevím, jestli tušíte, o kolik návštěvníků vás složitá adresa může připravit…

Přemýšlejte proto nad skvělou pamatovatelností vaší domény. Uvažujte, jak jí zjednodušit. A jak ještě. Bruste jí jako diamant!

Myslíte, že se vyplatí doména, působící jako hádanka pro členy Menzy? Jak na vás působí zkratky typu www.dlvk-hk.cz nebo www.pthvm.cz? Máte motivaci na to kliknout nebo to přepisovat do prohlížeče? Přestože jsem fanda zkratek, podobných nicneříkajících domén nerad potkávám nejen na plakátech, vizitkách a tištěné propagaci stále dost.

2. chyba – chybí klíčová slova

Je na škodu, pokud v doméně schází klíčová slova, pod kterými vás zákazníci obvykle hledají , vaši službu nebo produkt v internetových vyhledávačích. Google sice nehodnotí webové stránky podle domény (kritérií, zda se objevíte na předních pozicích je nespočet), takže vliv samotné domény na vyhledávače je možná zanedbatelný. Na druhou stranu vliv názvu domény na rozhodování návštěvníků internetu, zda na doménu kliknou či nikoliv, mi přijde jako naprosto zásadní.

Jedna věc je, že bez správných klíčových slov v názvu domény se může stát, že vás zákazníci na internetu najdou hůře či vůbec. Druhá věc je, že když už vás na tom Googlu či Seznamu najdou, tak na váš odkaz ještě musí kliknout. A i zde se lidé rozhodují (a hodnotí relevanci) na základě klíčových slov, která zadali do vyhledávače.

Jak víte, volba správných klíčových slov se táhne napříč celými vašimi www stránkami, jako červená nit – pokud je pro vás důležitá návštěvnost z vyhledávačů. Skvělá a zvučná doména je důležitá i tam, kde se propagujete pomocí on-line/off-line reklamy, affiliate, partnerských odkazů a vůbec, když chcete přivést na svůj web více návštěvníků odkudkoliv.

Doporučuji, abyste do domény napumpovali 1-2 klíčová slova, která hledají vaši potenciální zákazníci. Co je TO, co hledají právě u vás? Najděte ONU zásadní přísadu a použijte ji v doméně.

Možná teď máte pocit, že se svou doménou www.LukasJuhasz.cz to vlastně dělám špatně. Taky jsem kdysi nějak začínal a své weby postupně rozvíjím, testuji a učím se. Na druhou stranu to není můj jediný web a vlastně je to má osobní značka, takže alespoň v tomto ohledu to štimuje.

Určitě neradím, abyste zrušil doménu www.Vaše-firma.cz. Nejde o to rušit něco, co nějak funguje, jde o to zlepšit se a posunout na novou úroveň třeba nové projekty, protože prostor na nové nápady tady je.

3. chyba – klíčová slova mimo mísu

Občas si dá někdo záležet a zapeče do své domény hojně vyhledávaná klíčová slova, která mohou zvýšit návštěvnost, ALE NIJAK nesouvisí s tématikou webu.

Typickým příkladem je slůvko sex nebo mp3, které skutečně může přilákat kvanta lidí. Pokud ale nabízíte kurzy vaření, tito návštěvníci se zase rychle odkutálí za svými zájmy a vy se budete jen marně smažit ve vlastní šťávě…

Chcete řadu praktických příkladů, překvapivé tipy a konkrétní inspiraci?

Jak zvolit zajímavou a atraktivní adresu pro svůj web? Jak vyniknout a neztratit se v záplavě webů a domén?

Pokud vás zajímá téma výběru zajímavé domény, stáhněte si zdarma e-knihu Co máte vědět před tím, než si pořídíte web – kde volba domény je hned prvním krokem.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?