Jak správně koupit doménu a co nesmíte při registraci nové webové adresy opomenout

Doménu si jednoduše registrujete na webových stránkách poskytovatelů (tzv. registrátorů) domén. Osobně už deset let nakupuji domény u www.forpsi.com nebo www.wedos.cz a doposud jsou v suchu a vše běží bez problému.

Na těchto stránkách stačí koukat po tlačítku „Registrace domény“ a postupovat krok za krokem, podle průvodce.

domena-registrace

Důležitý je váš email

Důležité je, na jaký email doménu registrujete a kupujete. Ten je pak zároveň s vašimi fakturačními údaji nejen klíčem k jejímu vlastnictví, ale také dalšímu nastavení domény.

Pamatujte, že se stáváte majitelem nové domény, jejíž obchodní hodnota poroste, spolu s vaším byznysem. Uvádějte vždy úplné a pravdivé údaje.

Jde o roční pronájem

Obvyklá cena CZ domény je 150 Kč ročně. V principu tedy jde o pronájem. Jste sice majitelem, ale jen dokud budete platit, byť jde o skromnou částku.

Můžete si doménu předplatit na rok nebo více let dopředu. Pokud ji neprodloužíte, po určité ochranné době zanikne a už nebude vaše. Proto je nutné hradit roční faktury za domény vašemu poskytovateli včas.

Co jsou ta další nastavení domény?

Jde hlavně o volbu DNS – jednoduše řečeno – volbu názvu serveru, na kterém bude umístěn váš webhosting a celý váš web. Jakmile budete mít zřízen webhosting, požádejte poskytovatele, aby „namířil“ vaši doménu na váš webhosting.

Do té doby můžete ponechat výchozí „doporučené“ nastavení domény. V tomto bodě prakticky nemůžete udělat chybu, když ponecháte výchozí nastavení.

Kdy bude vaše nová doména v provozu

Aktivace je rychlá. Jakmile registrátor dostane objednávku a poté platbu na účet, vaše nová doména bude aktivována ihned.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvoří firmám weby, konverzní a prodejní trychtýře (funnely). Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a webdesignu. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Také řadě "malých" klientů realizoval weby s obraty přes 10 mil. Kč.

Chcete více klientů a méně rutiny?