Chcete mít z webu PRODEJE, BRANDING nebo Monu Lízu?

Chcete mít z webu PRODEJE, BRANDING nebo Monu Lízu?

Při pohledu na obraz Mony Lisy mě přepadla záludná myšlenka. Až hříšná, řekl bych: Chcete váš web proto, aby vám více prodával? Nebo proto, abyste zazářili opravdu cool brandem a těžili z výhod designu?

A) jako AKCE A PRODEJ

Více prodávat znamená, že váš web a prodejní trychtýř (funnel) bez ohledu na design, udělá vše proto, aby získal zákazníka a realizoval prodej.

Je to web, který střílí góly i v teplákách. Je jako Rocky z prvního dílu. Je jako partyzánský trabant s motorem z Volksvagena Gofl, jaký kdysi míval náš táta.

Léta testování totiž ukázala, že pro přesvědčení zákazníka, aby udělal okamžitou AKCI na webu (konverzi), má „krása“ prakticky minimální dopad.

Zaměřit web ryze na akci a konverze je důležité, pokud potřebuje rychle prodávat. Bohužel, zde jde krásný design stranou. Výsledkem pak bývají škaredé weby, které však skvěle prodávají. Odporuje to intuici, ale je to tak.

B) jako BRANDING

Branding a design znamená, že váš web udělá maximum proto, aby vypadal přesně tak, jak se vaše firma chce reprezentovat. Bez ohledu na okamžitý obchodní úspěch.

Je jako Tesla – super auto, které možná nedojede do cíle, ale všem se líbí. Je jako poslední filmy od Marvela – které už nepotřebují děj ani příběh, aby nás fascinovali. Je jako Mekáč, kde jsou nekonečné fronty na jídlo, které budeme-li jíst denně rok, tak umřeme. Ale se stylem a ctí!

Cesta brandu funguje, má své opodstatnění a dobrý pocit z dobrého brandu je pro naše ego velmi důležitý. Význam má i pro ego klienta a na tom záleží dvojnásob.

Když říkám ego, nemyslím tím nic špatného, nežijeme v Tibetu. Máme prostě ego a vkus. Máme rádi hezký věci a naštvaný sousedy. Ego nás jistí a díky němu máme i ty krásný auta a velkolepé show.

Bohužel cesta „vysokého lesku“ v oblasti webů, často zapomíná na konverze. Prodej jde stranou, protože všichni mohou oči nechat na přehlídkovém molu.

Dobré molo prodává, jsou tam k vidění krásné věci. Jen si musíte pohlídat, aby to vaše molo prodávalo ty vaše služby a produkty.

Ale nebojte, účetní vám na konci roku poklepe na rameno. A dá vám buď dobrou nebo špatnou zprávu. Je to krapet alchymie, ale kdo umí, umí.

C) jako CO ZVOLIT?

Máme tedy dva pohledy A a B. Každý z nich vyžaduje jinou zdatnost. V prvním případě vyžaduje obratnost online marketéra, který měří tvrdá data a testuje účinnost frází, barev a pořadí prvků na stránce – s jediným cílem: VÉST K AKCI A PRODAT.

Pokud např. ošklivý obrázek nakopne prodeje o 3,7 %, pak bude na webu ošklivý obrázek a basta. Ve druhém případě potřebujete spíše módního návrháře, až téměř umělce, který vyšperkuje váš branding, webdesign a vizuálně emoční rozpoložení k dokonalosti.

Na první pohled se může zdát, že volíte mezi A nebo B. Asi nechcete ve firmě kočkopsa, jako užitkový vůz Porshe. Zní to, že si dva uvedené přístupy protiřečí. Ano i ne. A hned to vysvětlím. Můžete investovat do řešení A a generovat prodeje. Můžete investovat do řešení B a budovat brand.

Nebo do třetice, můžete investovat do řešení C, tedy kombinaci A + B. Můžete mít designově krásný web, který ještě navíc skvěle prodává. Zabere to prostě jen víc práce a vyžaduje to určitý X faktor, tedy mistrovství. Pak logicky investice do řešení C = A + B + X.

Třeba taková Mona Lisa je mistrovské dílo. Skoro až divné, ale něčím velmi krásné. Trochu dražší. Prostě pecka. A konec konců… proč ne?

SHRNUTÍ

Nechtějte kočkopsa. Chtějte psa na kousání a kočku na mazlení.

U nás volíme taková řešení, aby odpovídala cílům a záměrům klienta. Nechceme šlechtit kočkopsi a za tím si stojíme. A, B i C jsou prověřené cesty a pak je tu ještě jedna tajná stezka… ale o té třeba příště.

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvoří firmám weby, konverzní a prodejní trychtýře (funnely). Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a webdesignu. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Také řadě "malých" klientů realizoval weby s obraty přes 10 mil. Kč.

Chcete více klientů a méně rutiny?