Online kurz podnikání z pláže nebo vy?

Přišel mi dotaz od pana Jirky:

„Ahoj Lukáši, stále váhám, zda vstoupit do online kurzu Podnikání z pláže od Stáni Mrázkové Stiborové a při tom zkoumání o čem celém to je, mi také vyjely tvé stránky, že nabízíš něco podobného. Sice asi blbá otázka, měl bych jít do toho kurzu nebo zvolit tvé služby? Potřeboval bych perfektní stránky, téma a obsah bych postupně dotvořil, jde o to, zda to také nejde třeba nějak zkombinovat, kdy bych se v tom kurzu něco naučil a tebe bych potom „využil“ na tvorbu stránek, které by vycházeli z již mnou nabitých nových informací? Díky za reakci. Jirka.“

Jako odpověď jsem napsal tento článek…

To je zajímavá úvaha, před časem jsme přesně tohle řešili s mým kolegou, když jsme tvořili jeho online program. Měli jsme kolem sebe několik lidí, kteří si koupili různé online kurzy za 30 tisíc a sen si nesplnili, včetně něj. Tehdy si ale uvědomil, že potřebuje tým. Protože je poměrně dost složité a náročné vše zkompletovat, než začnete vydělávat online. Říkal jsem si, že kdyby těch 30 tisíc tehdy ti lidé dali mně, tak to mají rovnou hotové :) ALE…

Jiný pohled na online podnikání

Dnes se na to dívám ještě jinak. Online podnikání má (minimálně) dvě strany mince – technickou (nastavení od A do Z, design a systémy) a pak tvorba obsahu a prodej (lidé, strategie a psychologie). A právě obsah a záměr si musíte v sobě urovnat. S tím vám mohou pomoci online kurzy, ale také koučink a mentorink v dané oblasti. Pokud možno hledejte co nejkvalitnější a pro vás dostupné zdroje, kouče a mentory.

Obsah vašeho webu vychází z vaší vize, záměru, poslání, mise, něčeho na čem vám záleží. Je to váš příběh či projekt. Můžete si na tvorbu obsahu i někoho najmout, existují obsahové agentury, copywriteři atd. Vy byste měli udat svůj směr plavby. Vy musíte být ten kvalifikovaný zadavatel. A jestli nerozumíte prodeji digitálních produktů, pokud se neorientujete – kupte si online kurzy a začněte se vzdělávat.

Baví vás tvořit obsah?

Online byznys je o tom, že neustále tvoříte značné množství HOTNOTY, nebo HODNOTNÉHO obsahu, který buduje komunitu zapálených fanoušků. K tomu patří i placená reklama, nebo jiná forma, jak se dostat mezi lidi. Když do toho půjdete na půl plynu, nabyl jsem zkušenosti a vidím to kolem sebe, jak se v tom lidi plácají (na břehu té vysněné pláže). Často se teprve hledají… téma a co vlastně světu předat, tak aby to svět kupoval, aby to lidem pomáhalo. Ale je taky spousta lidí, kterým se to podařilo rozběhnout, nebo je to zásadně posunulo vpřed… právě díky online kurzům.

Kurz Podnikání z pláže je určitě nezbytný pro začínající online podnikatele. Pokud neznáte základní pojmy, principy, strategie, systémy… dokud nevidíte celý ledovec pod hladinou, zaměřte se na to, abyste ho poznali. Pokud máte pocit, že je to celé velmi jednoduché, tak ještě nevíte, do čeho jdete.

Fungují online kurzy?

Osobně jsem začínal v roce 2002 na knížkách, a v roce 2012 na online kurzech, živých seminářích, kurzech, trénincích, osobnímu koučinku – přesto, to hlavní byla denní praxe a spolupráce se zkušenějšími parťáky.

Chce to opravdu vytrvat a vybudovat si každodenní návyk na vlastním projektu makat. Mít jasnou vizi, důvod a cíl. Jinak se člověk za půl roku ohlédne a zjistí, že na to zapomněl. Pár dní maká jako čert a uběhne rok. A nic.

Mám kolem sebe úspěšné lidi v online podnikání, fakt zabrali, mají kolem sebe byť malý tým a šlapou do tvorby obsahu, jehož zpracování delegují (už nestříhají videa, nedávají články na web, na sítě, nenastavují emaily a jejich odesílání…), ale natáčí a tvoří obsah jak ďáblové. A mají hromadu obsahu, znají sebe, znají svého klienta a umějí prodat. Nic z toho se nestalo ze dne na den…

  • Online kurzy – dokážou pomoci, přesto někdo může být zklamaný, že se „hned nic zázračného neděje“. Ale opravdu se nic nezměnilo? Vždycky vás to někam posune, pokud možno si zvolte kurz na své úrovni online zkušenosti.
  • Moje weby – dokážou pomoci zejména kvalifikovaných podnikatelům, nebo těm, kteří umí vydělat peníze jakkoliv (poctivě) a potřebují už jen můj systém pro online prodej.
  • Úspěšné online podnikání – mám kolem sebe dostatek dalších lidí, včetně klientů, kteří takto reálně podnikají a daří se jim, mají výsledky. Jde to.

Záleží na tom, kde jste

Víte, na jaké startovní čáře stojíte? A samozřejmě, kam chcete dojít? Zde je pár vodítek…

  • Znáte svůj talent a své silné stránky?
  • Znáte své slabé stránky a co byste měl delegovat?
  • Jste technicky zdatný? Na jaké úrovni? Nebo potřebujete spojence?
  • Umíte tvořit zajímavý obsah, točit videa, psát články? Na jaké úrovni? Nebo potřebujete spojence?
  • Máte jasno proč to celé děláte? Co díky tomu chcete získat? Co je vaše proč?
  • Jaký je váš cíl, jakého výsledku chcete dosáhnout? Jak poznáte, že jste uspěl? Jsou to spíš čísla a výsledky nebo nějaký prožitek, pocit?
  • Na věku nezáleží, na schopnosti učit se a pracovat s informacemi však ano. A umět učení převést do praxe… daří se vám převádět učení do praxe?
  • … atd.

Zastavte se a rozhlédněte se

V každém případě, než si nějaký kurz koupíte, zastavte se, rozšiřte možnosti. Mám pocit, že právě to teď děláte – jste tu a rozhlížíte se, protože vždy je víc možností. Nemělo by to být tak, že vám cvrnkne do nosu nějaká nárazová motivace, šup do kurzu a pak hned do dalšího. Uvědomte si, co chcete od života vy, kde jste a jaká je vaše nejpřímější cesta k cíli. Až vykročíte, věřím, že další kroky se ukážou. Jako ve rčení: „Když je žák připraven, učitel se objeví.“ Osobně mám přesně tuto zkušenost, která mě stále posouvá vpřed.

Jirka mi pak ještě odpověděl:

„Ahoj Lukáši,
děkuji Ti za obsáhlou a super odpověď.

Do kurzu Podnikání z pláže od Stáni jsem se nakonec přihlásil, mj. i proto, že o tom kdysi i manželka uvažovala, tak jsem to spojil. Chtěl bych případně využít kontakty, které mi to přinese...“

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?