Proč přestat HLEDAT a jak začít MÍT

Dnes mi přišla inspirace. Mnoho z nás něco hledá. Hledáte zákazníky, partnery, dodavatele, tým, peníze, úspěch, myšleny, inspiraci, dovolenou, klid, zábavu, nové auto, něco další hmotné či nehmotné „věci“.

Empiricky jsem dospěl k závěru, že COLOLIV hledat je z principu kontraproduktivní. A je jedno jestli běháte po bytě a hledáte po bytě klíče, brýle, peněženku… nebo se honíte v práci a hledáte zákazníky, úspěch, peníze a podobně. Nevím jak vy, ale když něco nutně hledám, tak to zaboha namůžu najít! Pravděpodobně je to přílišným zúžením zorného pole, abychom věci skutečně mohli vidět a nacházet. Když na to pak zapomenu, tak to najdu úplně snadno ve chvíli, kdy už to ani nečekám. Co tedy dělám místo toho? Vytvářím okolnosti. Hned vysvětlím, jak to souvisí s podnikáním.

Být architektem vlastních okolností není hledání. Je to tvůrčí proces. Nebavíme se tady o slovíčkaření, ale o principech. Pobíhat nebo tvořit jsou prostě různé věci. Samozřejmě obojí je prospěšné, pokud potřebujete třeba zhubnout, pobíhání není špatné. Okolnosti tedy rozlišuji na vnitřní i vnější. Obojí jsou stejně důležité a jistě bychom je dělit ještě hlouběji.

Vnitřní okolnosti jsou například:

  • naše niterná přesvědčení, jenž můžeme transformovat na taková, která slouží našemu záměru
  • hledám zákazníky > vytvářím okolnosti
  • nejsem dost dobrý > jsem žádaný
  • nejsem dost bohatý > mám dostatek peněz, abych mohl žít život, po jakém toužím
  • nedaří se mi > jsem tvůrcem svého štěstí
  • takhle se to nedělá, takto to u nás nechodí, to nemůžu > a kdo to říká?
  • pokud tvrdě pracujete a stále nemáte očekávané výsledky, může být příčina právě ve vnitřních přesvědčeních (potvrzuje se mi v různých oblastech života)

Vnější okolnosti jsou například:

  • objevit se ve správný čas na pravém místě (abyste potkali správné lidi)
  • dávat si věci důsledně na jedno místo (abyste měli ihned po ruce co potřebujete)
  • koupit si boty na běhání místo čokolády (abyste byli fit a zdraví)
  • mít po ruce něco a poznámky (abyste si měli kam psát důležité myšlenky)
  • mít eshop nebo projedení webovou stránku (aby vaši zákazníci mohli nakupovat u vás)
  • mít platební bránu (abyste zákazníkům zjednodušili transakce s vámi)
  • mít e-mailingovou aplikaci (abyste mohli sbírat kontakty a být s vašimi zákazníky v kontaktu)
  • mít pořádnou webkameru, kvalitní mikrofon a pěknou místnost (pokud chce být na online schůzkách dobře vidět a slyšet)

Začínáte tušit vaše okolnosti?

Sami jistě přijdete na vaše osobní příklady, jak si vyrobit vlastní okolností, které budou nahrávat vašemu záměru. Vlastně už to běžně děláme, protože je to normální, ale pak se objeví důležité cíle a záměry a může nás to vracet do pozice hledání.

To je ten bod, kdy si dnes říkám: „Aha, pozor na to! Co to zase hledám? Co si chci vlastně vytvořit a zažívat, a jak mám poskládat svůj životní a pracovní prostor, myšlenky a přesvědčení, aby to ke mně přišlo nejlépe samo?“

Ano, letos (2021) ke mně přišli takové zážitky a zkušenosti, že jsem si uvědomil následující: „Musí to jít samo„. Když něco chci tak „musí to jít samo„, pak je to teprve ono.

Tím, neříkám, že čekám na zadku s rukama v klíně – naopak! Vytvářím okolnosti, jsem aktivní, dělám kroky, všímám si zpětné vazby. Pozor, není to dřina, už to není na sílu, tak jako dřív. Jasně, kdo ví, jak budu mluvit za rok. Teď to vnímám jako správnou cestu, které může jít s velkou lehkostí.

Důležité je si také uvědomit, že vnitřní a vnější okolnosti jsou spojené nádoby, které se vzájemně ovlivňují…

Jak vnější okolnosti ovlivňují vnitřní

  • sem bych zahrnul takovou tu praktickou oblast feng-shui, které jsem ještě schopný logicky porozumět
  • mít velkou a luxusní peněženku, aby se do ní vešlo hodně peněz (vytvoření mentálního prostoru skrze hmotný prostor)
  • mít čisté, klidné a harmonické prostředí, abychom se cíli bezpečně, komfortně, zvýšili flow, kreativitu a eliminovali vnitřní stres
  • koupit si to, po čem toužím, dělat co mě baví a dávat mozku signál o dostatku zdrojů a probouzet další kreativitu
  • napsat si na web osobní příběh a být si lépe vědom svých kvalit (nedávno jsem toto zadal účastníkům mého workshopu a ti úplně rozkvetli, přitom jsme jen chystali texty na jejich web! Až mě překvapilo, jak mocně to zafungovalo)
  • napsat si profil ideálního zákazníka/člena týmu, upravit texty na webu tak, aby vám rozuměl a mohlo vzniknout propojení (opět, vytváříte si mentální předobraz, který mozek dokáže v reálném světě rozpoznat a upozornit vás – podobně, jako když si koupíte nové auto, a najedou všude vidíte ty stejná auta, které jste dosud nevídali, a přitom tam byly vždycky)

Co si z toho odnést do firmy

Nejdřív mě napadlo koupit si obří trezor :D ale to už zas evokuje strach o peníze a škudlení. Škudlení škrtí proud -> dává smysl. Víc se mi líbí myšlenka, že peníze mohou volně proudit skrze můj život. Takže jsem udělal krůček a poslal do světa tento článek. Toť vše.

Abyste si nemysleli, že se bavíme o teorii, postavil jsem dům holýma rukama. Vím, co je hmotný svět, pot a krev na rukou, dřina, ale i jak báječné je, kdy se něco děje „samo“ – když mi někdo pomáhá! Obojí má smysl poznat.

Na druhou stranu jsem webdesignér, který vám má vydělávat peníze anebo pomáhat přivádět do firmy zákazníky, kteří vás budou inspirovat a vy je. Nejlépe samozřejmě obojí.

Jak vznikají moje peníze

Osobně tedy peníze nevydělávám, peníze v mé firmě vznikají čište z myšlenek převedených do nehmotného světa jedniček a nul skrze virtuální práci. Proudí nám životem tolik peněz, jak hojné myšlenky se nám zrodí v hlavě – a to lze podpořit prostředím, životosprávou, tréninkem, vděčností, terapiemi, koučinky, vzděláváním, odpočinkem atd.

Pak teprve mohu přinášet peníze vám i v normálním světě, aby část toho proudu mohla protékat i mojí firmou. Je to logický proces, který bohužel 80 % národa zatím nechápe.

Pokud potřebujete pomoc s architekturou okolností vašeho online světa, víte, kde mě najít. Do té doby se mějte krásně!

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?