Co je to Remarketing? Navštívíte webové stránky nějaké firmy a pak všude, kam na vkročíte, vidíte jejich reklamu (samozřejmě na internetu, zatím). Kde se to bere? Remarketing je typ inzerce v síti Google, která umí zacílit vaši inzerci na návštěvníky, kteří navštívili váš web. Něco podobného už umí i Seznam.cz, respektive jeho systém Sklik.cz, kteří mají Retargeting.
Mnohé české firmy běžně remarketing a retargeting používají. Remarketing je zajímavá reklamní strategie, jak budovat povědomí a přivést návštěvníky zpět na vaše stránky.
Dejme tomu, že jste inzerenti. Návštěvník vstoupí na vaši webovou stránku, která obsahuje speciální remarketingovou značku. Systém zaznamená nového návštěvníka a umístí ho na váš remarketingový seznam. Vy jako inzerenti si můžete nastavit dokonce různé remarketingové seznamy. Seznamy se mohou lišit podle toho, na jakou z vašich stránek návštěvník právě vstoupil a podle toho můžete i specifikovat následné oslovení pomocí remarketingové inzerce.
Příklady remarketingových seznamů:
Především na Google a jeho inzertní síti, na YouTube, v emailové aplikaci Gmail a v mnoha dalších serverech, které spolupracují s inzertními systémy Google.
Díky tomu se pak vaše Remarketing Adwords reklama (textová či bannerová), po určité časové období (standardně 30 dní) zobrazuje jen lidem, které jste si nastavili v remarketingovém seznamu.
Můžete proto zpětně oslovit zákazníky, kteří u vás nakoupili, zákazníky, kteří byli v košíku eshopu, ale nedokončili nákup, nebo jednoduše lidi, kteří už jednou byli na vašich stránkách, a chcete u nich podpořit povědomí o své značce.
Můžete tím jednoduše rozšiřovat povědomí o své značce a po určitou dobu se lidem připomínat. Nikoliv plošně a za horentní sumy, ale cíleně na vybranou skupinu návštěvníků internetu, kteří mohou být vašimi potenciálními zákazníky.
Podmínkou samozřejmě je, že návštěvníci, které chcete zpětně oslovit, nejdříve byli na vašich stránkách a v poté serfují internetem a navštěvují weby zapojené do inzertní sítě Google.
Dělali jsme krátkou testovací kampaň pro festival osobního rozvoje. V té době navštěvovalo web okolo 3.000 lidí týdně a remarketingová kampaň běžela 7 dní. Podle údajů, které inzertní systém poskytuje, byla naše reklama zobrazena přes 70.000 krát během těchto sedmi dnů. Proklik na stránky sice nebyl nijak závratný (rozumějte konverzní poměr = počet kliknutí na reklamu ku počtu zobrazení reklamy), ale 70 tisíc zobrazení inzerátu mne celkem příjemně překvapilo.
Remarketing Adwords funguje na bázi PPC reklamy – platíte za to, když návštěvník klikne na váš inzerát. Cena za kliknutí je individuální (hrubě orientačně 3 Kč, 5 Kč, 10 Kč…) – na základě vámi nabídnuté maximální ceny za jeden proklik, ale i dalších parametrů, například kolik lidí na váš inzerát skutečně kliká (to je to, co vytváří příjmy reklamnímu systému Adwords)
Remarketing v systému Google Adwords si můžete vyzkoušet na adrese www.google.cz/AdWords
Na podobném principu funguje také český Retargeting v inzertní síti Sklik.cz od společnosti Seznam.cz