Jestli chcete získat pozornost, musíte ji dávat jako první. Začněte tvořit a publikovat expertní a poradenský obsah na svém webu.
Přemýšlejte chvíli nad zajímavými informacemi ze své oblasti, které neví každý. Doporučení, která mohou pomoci potenciálním klientům a můžete se o ně podělit. Jde o know-how, zkušenosti, vhledy, pomocné tipy a triky, případové studie, návody krok-za-krokem.
Expertní odpovědi na:
Vytvořte články typu „Jak na to“
Vytvořte články typu „Jak získat více“
Popište své aktuální zkušenosti ze své oblasti:
Tyto expertní a hlavně konkrétní informace ocení jak zákazníci, tak internetové vyhledávače, které vás představí více lidem, kteří toto hledají.
Oceán dat na internetu se šíří jako tsunami. Jsme zaplaveni daty a proto musíme pečlivě vybírat zrno od plev. Data jsou všude, ale kvalitní informace jsou něco, co stále potřebujeme.
Své informace musíte také vhodně zabalit a vhodně předat, jinak zapadnou. „Balením“ je jak vizuální podoba, tak formáty jako kniha, web, e-book, článek, blog, email, seriál, zpravodaj, newsletter, pracovní sešit, PDF, ale samozřejmě video nebo MP3 či podcast.
„Balením“ je také zaheslovaná zóna stránek, klub, nutnost přihlášení, aktivace nebo předplacení. Prostě trošku haló, že je to důležitý.
„Balením“ styl předání. Jakákoliv fakta a čísla budou vražedná nuda, jestli je nezabalíte trochu do příběhu, nepřidáte jim emoce a význam. Takže pracujte s příběhy, emocemi, živými obrazy, osobními zkušenostmi a dej jim energii. Pište jazykem svého srdce. Právě emoce a příběhy jsou jazykem, kterému náš mozek rozumí nejlépe, taky pomáhají lépe si pamatovat.
V mnoha úspěšných knihách najdete citáty. Citát slouží jako propojení, most, výstižný příběh a cosi, s čím autor rezonuje. Přemýšlejte o tom, kde citáty vhodně použít, abyste své téma přiblížili ostatním.
Aby se vyhledávače stali řekou, po které budou připlouvat návštěvníci… pište vlastní texty a nekopírujte z internetu. Nejlepší témata, o kterých psát, mají společné vlastnosti:
Bavíme se o internetovém vyhledávání a obsahu. „Long tail – Dlouhý ocas“ znamená, že se zaměříte na zcela konkrétní informace, místo na obecná témata. Příklad… KNIHA je obecné téma, které sice hledá obrovské množství lidí, ale zároveň je silně konkurenční. Kategoriemi knih jsou DRAMA, ROMÁNY, FANTASY a jejich podkategorií třeba HARRY POTTER, a jeho podkategorií pak „Harry Potter a kámen mudrců“. Konkrétní věc, rozumíte?
Čím půjdete hlouběji po „dlouhém ocase“, tím slabší bude konkurence! Samozřejmě nižší bude i počet lidí, kteří téma hledají… jaké je řešení? Napsat co nejvíce článků na konkrétní témata. Jestliže jedna konkrétní fráze (nebo koncové téma) zajímá 10 lidí měsíčně a je zde nízká konkurence, znásobte počet podobných témat na svých stránkách a znásobíte i počet návštěvníků, které přivedou.
O něco složitější bude z těch mnoha konkrétních témat, vybrat ty nejvýkonnější. Jestliže vás napadne sto témat, 20 z nich přivede 80 % návštěvníků a ostatních 80 témat přivede zbylých 20 % návštěvníků (dle Paretova pravidla 80/20).
Vašim úkolem je najít těch 20 % nejvýkonnějších témat ze svého oboru. Jak? Pomocí statistik hledanosti klíčových slov a sousloví, podle kterých je lidé hledají. Na to se zaměříme až na stránce o klíčových slovech.
Možná se ptáte, které komunikační kanály zvolit. Chcete-li těžit z výhod totální distribuce, tak všechny. Pro začátek si založte blog na svém webu a vše dále sdílejte na sociálních sítích. Přidávejte pomocné články a samostatné stránky s novými informacemi. Založte si profil na Facebooku, YouTube a předávejte obsah spolu s odkazem na své stránky.
Zabijáckou frekvencí je 1 článek týdně… tím získáš 50 článků za rok. Záleží na vůli jednat a motivaci, zda máš důvod to dělat. Jak se změní váš život ve chvíli, kdy se stanete autorem a expertem ve své oblasti, za kterým stojí množství zajímavých a hodnotných článků?
A co lepšího můžete udělat pro budování důvěryhodnosti, než vyložit karty na stůl a ukázat, že to s péčí o zákazníky myslíte vážně, než publikovat expertní obsah zdarma?