Co je za tajemstvím přitažlivosti webových stránek?

Co je tím velkým tajemstvím internetu? Co je onou přitažlivou silou, která drží internet pohromadě? O tom bude dnešní téma.

Co to znamená kvalitní obsah? Proč se vyhledávače prosadili tím, že obsah internetu předávají lidem? A jakou roli v tom můžete sehrát?

Tajemství přitažlivosti internetu

Nabijte své stránky „přitažlivou silou“

Proč obsah tolik přitahuje pozornost

Podívejte se na zařízení, ve kterém si tuto stránku prohlížíte. Vývoj je neuvěřitelný! Komunikujete, sledujete zprávy a novinky, informujete se živě, děláte si průzkumy před nákupem, hledáte pomoc při rozhodování, nakupujete, také se vzděláváte, hledáte řešení problémů ve svém životě, pracujete, nacházíte pomoc a podporu pro sebe nebo své blízké… a to vše se děje okamžitě! Právě teď, právě tady, přímo fantastickou rychlostí.

Na sociálních sítích lidé sdílejí své pocity, názory, starosti, radosti a chtějí se pochlubit, vykřičet to do světa, nahrát fotky a videa, a rádi sledují, co dělají blízcí a přátelé.

Sedáte si k internetu kvůli čtení stovek reklam? Neznám nikoho, kdo by to dobrovolně dělal! Většina lidí hledá na internetu informace, protože potřebuje něco vyřešit… například problém nebo nějaké přání.

Přejete si mít své webové stránky přitažlivé? Zhodnoťte sami… zda jsou pouhým zrníčkem v moři tisíců reklam, které na nás každý den útočí, … nebo naopak jedním z mála bezpečných přístavů a užitečných věcí, na které můžeme narazit?

Začněme tím, co přitažlivé není

Když nás prodejci uhání, nutí nám své produkty a snaží se prodat – působí jako magnet, jenže s odpudivou silou… vyhýbáme se a utíkáme… protože se bojíme, že vytasíme peněženku za něco, co nechceme. Je nám to nepříjemné i přesto, že většina z nás ráda nakupuje a má radost, když si pořídí něco nového.

Když tuhne krev v žilách…

Nevím jak vy, ale mám vždycky děsný pocit, když slyším: „Dobrý den, jsem pan XY z pojišťovny ABC. Jsme nejlepší na světě. Umíme dobře pojistit! Chci vám představit naší společnost a možnost zřídit si  kvalitní pojištění pro celou Vaší rodinu, psa i kočku. Mimochodem, jak se chystáte na důchod – chceme, abyste měl z čeho žít. Jak se vůbec staráte o vaše osobní finance? Bla bla bla…“  STOP! Vypínám!

Stejně tak, když na mě chrlí jedna reklama za druhou – vypínám! Ó jé…kravaťák na ulici s formulářem – vypínám! Zase mi chtěj něco prodávat. Peněženka se svírá strachy a choulí se čím dál hlouběji v kapse. Je to hrozná dřina, když něco děláte a lidé Tě cíleně ignorují.

Když tuhne krev v žilách

Když mají žraloci hlad, držíme se raději stranou…

Všechno to honění lidí je to vlastně pravý opak přitažlivého obsahu, který vám doporučuji mít na Vašich WWW stránkách. Klasická věc číslo 1, kterou spatříte na většině firemních stránek, je uvítání „Kupte si náš produkt“ … někdy více agresivně, jindy pasivně.

Jak to ale řeší zákazníka a jeho problémy? Proč by ho to mělo zajímat? Má šanci pochopit, co z toho bude mít?

Rozhodujících 5 vteřin

Máš 3-5 vteřin, které rozhodnou, jestli návštěvník vaše stránky okamžitě zavře nebo je bude číst dál. Proto musíte okamžitě a bezprostředně ihned na začátku zaujmout atraktivním obsahem. V první řadě hned neprodávat – ale pomáhat. První věc, která má zaujmout je poutavý hlavní nadpis, který slibuje řešení konkrétního problému, který tvůj zákazník dnes má a vy ho umíte vyřešit, nebo něco zajímavého a hodnotného. Za nadpisem následuje slíbený obsah, který pomáhá zdarma. Kdo jste a co děláte je také důležité a lidé si to budou moci zjistit později.

Jaký obsah můžete na své stránky připravit najdete v článku: Svět Vás neplatí za to co víte, ale za to co děláte

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?