Dnes vám povím svůj příběh, jak mne osobně spokojené reference přesvědčili k odeslání objednávky a co se přitom odehrávalo v mé hlavě.
Na konci kurzu kreslení pravou mozkovou hemisférou jsme dostali takový malý lístek papíru. Mohli jsme na něj napsat vlastní zpětnou vazbu nebo poděkování. Pořadatelé kurzu tyto reference (se svolením studentů), umístili na své webové stránky.
Mají tam už těchto děkovných vzkazů stovky, možná tisíce. Všechny psané ručně, osobně účastníky kurzů. Není to právě ta skutečná síla, kterou lze prokázat kvalitu služeb? Za mne rozhodně ano.
Osobní ohlasy, to nejsou jen plané reklamní žvásty. To jsou slova zákazníků. A dají vašemu webu ohromnou pozitivní pravdivou sílu, pokud si dáte tu práci o ně požádat své klienty.
A právě tyto stovky kladných referencí odbourali mé poslední zábrany, abych se na kurz kreslení konečně přihlásil. Několik let jsem o podobném kurzu uvažoval, ale až když jsem objevil tyto reference, odeslal jsem s důvěrou svou objednávku.
Důvěryhodnost takové firmy stále roste, aniž by sama o sobě prohlašovala, jak úžasná a skvělá je… dělají to za ni sami zákazníci! A právě tahle cesta je mi blízká, proto jí doporučuji i svým klientům při konzultacích.
Samozřejmě, je to střípek do skládanky prodejní komunikace, ale obrovské množství podnikatelů ohlasy zákazníků vůbec nepoužívá. Vůbec! A sami tím brání novým zákazníkům získat dnes tolik potřebou důvěru k provedení první objednávky.
Možná se najde pár nepoctivců, které napadne napsat si vlastní reference. Jenže pokud ohlasy nejsou autentické, zákazníci to vycítí – mají na to totiž něco jako šestý smysl.