Dnes mě zaujala hláška:
Znáte přece respondenty…
Průzkum: Preferujete české výrobky?
Odpověď: Ano (v košíku polské jogurty, rakouské síry, italské ovoce… :-)
Tesco zavedlo Clubcard a proto o nás dnes ví všechno, systém vše přesně změří, vyhodnotí a optimalizuje, a firma ušetří miliony na zkreslených dotazníkových průzkumech*
*) tyto informace slouží jako příklad, nemám je potvrzené, ani vyvrácené
Odpověď zní: ANO. Internet všechno mění. Změřit lze takřka vše.
Google a Facebook o vás vědí víc, než tušíte. Říkáte si, že Google je jen vyhledávač, který sem tam vyhodí nějakou tu reklamu v pravém sloupečku? Jenže Google si pamatuje, co hledáte a vše si spojuje jako puzzle. Takže zná cca váš věk, zda jste muž/žena, jaké máte zájmy a podobně. Facebook díky poctivě vyplněnému profilu, aktivitám a komentářům ví taky víc než dost.
Jaká výhoda z toho plyne pro vás? Zacílit inzerci na správné publikum zvládnete i s šátkem na očích.
Napadá mě, pro firmy dobře, pro zákazníky špatně. Ani mě jako uživateli internetu není tato nahota příjemná. Nechat si vidět do karet přeci člověku z principu vadí. Na druhou stranu už mě to zas tak moc neděsí. Mám rád ekologická a ekonomická řešení a právě optimalizace podnikání díky statistikám z internetu vede nejen k vyšší účinnosti a vyšším ziskům, ale především ke snížení plýtvání zdroji, až jde o čas, peníze, nás lidi nebo přebytek potravin a materiálu.