fbpx

Expertní obsah a jak ho získat pro svůj web

  • Chcete, aby vaše webové stránky byly zajímavější, přitažlivější a zákazníci měli důvod jim věnovat svoji pozornost?
  • Chcete mít ze svých stránek víc, než jen běžnou prezentaci?
  • Máte odhodlání vyhnout se tomu, že vaše stránky budou další reklama, kterou zákazníci bez povšimnutí obejdou?

Jestli chcete získat pozornost, musíte ji dávat jako první. Začněte tvořit a publikovat expertní a poradenský obsah na svém webu.

Přemýšlejte chvíli nad zajímavými informacemi ze své oblasti, které neví každý. Doporučení, která mohou pomoci potenciálním klientům a můžete se o ně podělit. Jde o know-how, zkušenosti, vhledy, pomocné tipy a triky, případové studie, návody krok-za-krokem.

Expertní obsah a jak ho získat pro svůj web

Expertní obsah a jak ho získat pro svůj web

Co můžete třeba zveřejnit na svém webu?

Expertní odpovědi na:

  • konkrétní hlavní otázky ze svého oboru,
  • nejčastější dotazy k vašim službám,
  • dotazy, na které by si měl zákazník pokládat,
  • otázky, na které se klienti bojí zeptat, je jim to hloupé,
  • co je co (slovníček odborných pojmů).

Vytvořte články typu „Jak na to“

  • jak se zbavit konkrétních problémů a ukázat jejich konkrétní řešení,
  • jak něco konkrétního dělat lépe a rychleji
  • jak něco konkrétního dělat jednodušeji a snadněji,
  • jak se zbavit námahy a utrpení,
  • jak změnit život k lepšímu díky konkrétnímu doporučení.

Vytvořte články typu „Jak získat více“

  • jak ušetřit čas a peníze, konkrétním způsobem, který používáte,
  • jak vydělat více peněz,
  • jak získat volný čas na své vášně,
  • jak se dostat z místa A do místa B.

Popište své aktuální zkušenosti ze své oblasti:

  • co konkrétního jste vyzkoušel(a) a víte, že funguje nebo naopak ne,
  • inspirace,
  • potěšení,
  • dobré zprávy,
  • zahřátí u srdce…

Tyto expertní a hlavně konkrétní informace ocení jak zákazníci, tak internetové vyhledávače, které vás představí více lidem, kteří toto hledají.

Pomoc zákazníkovi

Pomáhejte svým zákazníkům… zdarma a konkrétně.

Data versus informace a balení

Oceán dat na internetu se šíří jako tsunami. Jsme zaplaveni daty a proto musíme pečlivě vybírat zrno od plev. Data jsou všude, ale kvalitní informace jsou něco, co stále potřebujeme.

Své informace musíte také vhodně zabalit a vhodně předat, jinak zapadnou. „Balením“ je jak vizuální podoba, tak formáty jako kniha, web, e-book, článek, blog, email, seriál, zpravodaj, newsletter, pracovní sešit, PDF, ale samozřejmě video nebo MP3 či podcast.

„Balením“ je také zaheslovaná zóna stránek, klub, nutnost přihlášení, aktivace nebo předplacení. Prostě trošku haló, že je to důležitý.

Příběhy a citáty

„Balením“ styl předání. Jakákoliv fakta a čísla budou vražedná nuda, jestli je nezabalíte trochu do příběhu, nepřidáte jim emoce a význam. Takže pracujte s příběhy, emocemi, živými obrazy, osobními zkušenostmi a dej jim energii. Pište jazykem svého srdce. Právě emoce a příběhy jsou jazykem, kterému náš mozek rozumí nejlépe, taky pomáhají lépe si pamatovat.

V mnoha úspěšných knihách najdete citáty. Citát slouží jako propojení, most, výstižný příběh a cosi, s čím autor rezonuje. Přemýšlejte o tom, kde citáty vhodně použít, abyste své téma přiblížili ostatním.

O čem má smysl psát

Aby se vyhledávače stali řekou, po které budou připlouvat návštěvníci… pište vlastní texty a nekopírujte z internetu. Nejlepší témata, o kterých psát, mají společné vlastnosti:

  1. téma souvisí s oblastí ve které podnikáte, máte v ní praxi, a dostatečně jí rozumíte.
  2. na internetu je o tématu málo zveřejněno, může jít i o novinku. Budete-li opisovat obecná témata, o kterých je hodně napsáno a nepřidáte nic výjimečného navíc, budu efekt minimální.
  3. téma je vyhledávané potenciálními zákazníky. Pokud budete psát o tématech, které nikdo nehledá, nikdo vás díky nim neobjeví… jak porovnat témata a klíčová slova ukáži později.

Co je „Long tail“ vašeho obsahu?

Bavíme se o internetovém vyhledávání a obsahu. „Long tail – Dlouhý ocas“ znamená, že se zaměříte na zcela konkrétní informace, místo na obecná témata. Příklad… KNIHA je obecné téma, které sice hledá obrovské množství lidí, ale zároveň je silně konkurenční. Kategoriemi knih jsou DRAMA, ROMÁNY, FANTASY a jejich podkategorií třeba HARRY POTTER, a jeho podkategorií pak „Harry Potter a kámen mudrců“. Konkrétní věc, rozumíte?

Jdeme do hloubky

Čím půjdete hlouběji po „dlouhém ocase“, tím slabší bude konkurence! Samozřejmě nižší bude i počet lidí, kteří téma hledají… jaké je řešení? Napsat co nejvíce článků na konkrétní témata. Jestliže jedna konkrétní fráze (nebo koncové téma) zajímá 10 lidí měsíčně a je zde nízká konkurence, znásobte počet podobných témat na svých stránkách a znásobíte i počet návštěvníků, které přivedou.

O něco složitější bude z těch mnoha konkrétních témat, vybrat ty nejvýkonnější. Jestliže vás napadne sto témat, 20 z nich přivede 80 % návštěvníků a ostatních 80 témat přivede zbylých 20 % návštěvníků (dle Paretova pravidla 80/20).

Vašim úkolem je najít těch 20 % nejvýkonnějších témat ze svého oboru. Jak? Pomocí statistik hledanosti klíčových slov a sousloví, podle kterých je lidé hledají. Na to se zaměříme až na stránce o klíčových slovech.

Kde můžete expertní obsah publikovat?

Možná se ptáte, které komunikační kanály zvolit. Chcete-li těžit z výhod totální distribuce, tak všechny. Pro začátek si založte blog na svém webu a vše dále sdílejte na sociálních sítích. Přidávejte pomocné články a samostatné stránky s novými informacemi. Založte si profil na Facebooku, YouTube a předávejte obsah spolu s odkazem na své stránky.

Jak často psát a proč jít do akce

Zabijáckou frekvencí je 1 článek týdně… tím získáš 50 článků za rok. Záleží na vůli jednat a motivaci, zda máš důvod to dělat. Jak se změní váš život ve chvíli, kdy se stanete autorem a expertem ve své oblasti, za kterým stojí množství zajímavých a hodnotných článků?

A co lepšího můžete udělat pro budování důvěryhodnosti, než vyložit karty na stůl a ukázat, že to s péčí o zákazníky myslíte vážně, než publikovat expertní obsah zdarma?

Lukáš Juhász
20 let v oboru a zakladatel WebFunly s.r.o. S úzkým týmem expertů tvoří firmám kvalitní weby a konverzní a prodejní trychtýře (funnely) napříč online platformami. Přináší praktická řešení pro automatizaci online marketingu, prodeje a příjemný webdesign. Spolupracuje s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně nebo Palladium. Několika "malým" klientům realizoval weby s obraty přes deset mil. Kč.

Lukáš Juhász

20 let tvořím weby, zakladatel WebFunly s.r.o.
S úzkým týmem expertů tvořím firmám weby, eshopy a konverzní či prodejní trychtýře (funnely). Přináším praktická řešení pro automatizaci online marketingu a prodeje. Spolupracuji s klienty jako ŘSD ČR, Janské Lázně a spolupracuji s malými středními, i menšími firmami. Kladu důraz na osobní přístup a baví mě spolupráce v přátelském duchu.

Chcete více klientů a méně rutiny?